• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071611019
  • خبرنگار : 50176

استاندار خبر داد:

تخصیص ۶۸ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های آب‌وخاک کشاورزی لرستان

تخصیص ۶۸ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های آب‌وخاک کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از تخصیص ۶۸ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های آب‌وخاک بخش کشاورزی در استان خبر داد.

فرهاد زیویار امروز ۱۶ مهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اعتبار در قالب تفاهم‌نامه‌ی محرومیت‌زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با هدف محرومیت‌زدایی در بخش کشاورزی استان اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد اعتبارات این طرح توسط قرارگاه امام‌حسن مجتبی(ع) و ۷۰ درصد قرارداد نیز از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و منابع در اختیار شورای برنامه‌ریزی شامل بودجه عمومی و سایر منابع حاصل از مولدسازی، تأمین می‌شود.

استاندار لرستان انعقاد این تفاهم‌نامه را در راستای گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی، دستیابی به امنیت غذایی، افزایش بهره‌وری و حفظ منابع آب‌وخاک در بخش کشاورزی و توانمندسازی اقتصادی لرستان دانست و افزود: این تفاهم‌نامه جهت استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی و با هدف ایجاد رشد و توسعه پایدار عمرانی، اقتصادی و اجتماعی استان منعقد شده است.

زیویار خاطرنشان کرد: این مبلغ به سه‌بخش بازسازی و نوسازی قنوات، انتقال آب با لوله و احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری و همچنین طرح‌های کوچک تأمین آب اعم از استخرهای تنظیم آب، آب‌بندان، ایستگاه‌های پمپاژ و ... اختصاص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: طبق این تفاهم‌نامه، با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) طرح‌های مشمول آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان طی سه‌سال عملیاتی خواهند شد که با اجرای این طرح ۵ هزار کیلومتر از کانال‌های آب‌بر سنتی، بتنی می‌شوند.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت قنات‌ها، افزود: در استان ۱۷۶۰ رشته قنات با حجم تخلیه آب سالیانه ۶۲ میلیون مترمکعب وجود دارد.

زیویار ادامه داد: قنات‌ها به دلیل پایداری تأمین منابع آب، کیفیت و پاک بودن آب از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و تأثیر مهمی در زندگی روستایی و عشایری و همچنین حفظ جوامع روستایی استان دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha