• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402071610941
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل صنعت، معدن تجارت عنوان کرد:

فعالیت ۸۵ هزار واحد صنفی در سطح کردستان

فعالیت ۸۵ هزار واحد صنفی در سطح کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل صنعت، معدن تجارت کردستان گفت: در حال حاضر ۸۵ هزار واحد صنفی در سطح استان کردستان فعالیت دارند.

بختیار خلیقی امروز (۱٦مهر) در دیدار رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با بازاریان استان کردستان، اظهار کرد: ۳۶ هزار واحد صنفی در شهرستان سنندج متمرکز هستند که در قالب رسته فعالیت‌های تولیدی، صنفی، خدماتی، خدمات فنی و توزیعی فعالیت دارند و منشأ خدمات رسانی به مردم شریف هستند.

وی با اشاره به این‌که در کردستان 1.7 جمعیت استان را اصناف و بازاریان تشکیل می‌دهند، افزود: از سالیان گذشته تاکنون اصناف شریف کردستان در تمام برهه‌های انقلاب همراه و حامی نظام بوده‌اند و همواره توطئەهای دشمنان را خنثی کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به این مطلب که در راستای رفاه کسبه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته، بیان کرد: در حال حاضر مشکلات جامعه اصناف، بازاریان و اتحادیه‌ها به تفکیک شهرستان‌ها احصا شده و مشکلات آن‌ها به صورت کارشناسی و علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خلیقی یادآور شد: یکی از اولویت‌های سازمان صمت تشکیل کارگروه ویژه رفع مشکلات سازمان‌های صنفی در سطح استان است که خوشبختانه استاندار کردستان نیز بر اجرایی شدن این کارگروه تاکید جد دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات استان بحث ساماندهی اصناف است، ادامه داد: در شهرستان استان با توجه به جمعیت ۸۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب و ۱۲ هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب در این مجموعه حضور دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: انتظار می‌رود ماده ۲۷ در این خصوص اجرا شود و واحدهای صنفی بدون پروانه کسب هم دارای پروانه شوند و در قالب ایجاد شهرک‌های صنعتی به صورت جد ورود پیدا کنیم.

خلیقی اظهار کرد: در حال حاضر ۷ اتحادیه در استان داریم که نیازمند محلی مناسب برای کسب و کار خود و خدمت‌رسانی به مردم شریف دارند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل نبود محل مناسب واحدهای صنفی مختلفی به صورت قارچ‌وار در سطح شهر در حال رشد هستند و انتظار می‌رود در بحث ساماندهی اصناف آلاینده به صورت جد اقدام شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: هم‌چنین یکی دیگر از مشکلات حوزه سازمان‌های صنفی بحث هیئت مقررات زدایی است و متولی خاصی تاکنون برای آن مشخص نشده است قانون برای همه لازم الاجراست و در آیین نامه ماده ۱۶ قانون بهبود فضای کسب و کار صریحا اعلام شده که سازماندهی صنوف نیازمند کارگروه ویژه با حضور فرمانداری و شهرداری است که متاسفانه تاکنون این موضوع در استان نهادینه نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha