بررسی تاثیر سئو در فروش محصولات که بهتر است بدانید
به گزارش ایسنا به نقل از سایت افرا، در بیان تاثیر سئو در فروش محصولات نکته ضروری که باید به آن اشاره شود، بهینه سازی مرورگرهای جستجو است. تغییر در رتبه بندی نتایج سرچ و ترقی سایت به صفحه اول، تاثیر چشمگیری در فروش محصولات دارد. ورود مشتریان به سایت و مشاهده محصولات با کیفیت می تواند منجر به فروش و درآمد بیشتر شود. SEO با روش های مختلف می تواند بر شغل شما تاثیر بگذارد که در این بخش آنها را بررسی می کنیم.
ارگانیک سرچ، منبع اصلی ترافیک سایت شما است
یکی از موارد مهمی که منجر به اثربخشی سئو در فروش کالاهای متنوع و ارائه خدمات می شود، ارگانیک سرچ است. جستجوی ارگانیک، رشد حداکثری کسب و کارهای تجاری را به دنبال دارد. اغلب افرادی که در بازار فعالیت می کنند می دانند که موتور جستجوی گوگل در مقابل رقبایی مانند یاهو، بینگ، یاندکس و غیره سهم بزرگتری از سرچ را به خود اختصاص داده است.
مشاغل آنلاین به این موضوع واقف هستند که از طریق گوگل می توانند در معرض دید عموم قرار گیرند. امروزه اغلب کاربران در سرتاسر جهان به اینترنت دسترسی دارند. با توجه به گزارش های ثبت شده، هر مشتری حداقل یکبار در روز برای کسب اطلاعات مختلف به گوگل مراجعه میکند. افزایش مشاهده سایت توسط افراد مختلف و بکارگیری تاکتیک های سئو کسب و کار اینترنتی، فروش بیشتر محصولات را به دنبال دارد.
افزایش اعتماد و اعتبار را با سئو تجربه کنید
یکی از استراتژی های سئو در فروش انواع محصولات، توسعه یک وب سایت با ظاهری چشمگیر است که باعث مراجعه دوباره مشتری به سایت می شود. ساده ترین راه برای درک اعتماد و اعتبار SEO، این است که بدانیم هرچه سایت در بهینه سازی موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، قابل اعتمادتر است. طبق یک مطالعه جدید منتشر شده، اولین نتیجه ارگانیک در جستجوی گوگل، دارای میانگین نرخ کلیک ۵/۲۸% است.
نرخ کلیک در رتبه های دوم و سوم جستجو نیز در رنج ۱۱ تا ۱۵ درصد قرار دارند. از دیگر پارامترهای افزایش اعتماد و اعتبار سایت، بک لینک باکیفیت، تجربه کاربری مثبت، محتوا و صفحه وب بهینه شده است.
سئوی کارآمد به معنی تجربه کاربری بهتر است
از دیگر فاکتورهای مهم سئو، تجربه کاربری آسان و در دسترس است که باعث افزایش میزان فروش می شود. منظور از تجربه کاربری خوب این است که افراد هنگام بازدید از صفحه شما، بتوانند هر آنچه نیاز دارند را به راحتی پیدا کرده و بدون مشکل از صفحات سایت شما بازدید کنند. گوگل برای تجربه کاربری مثبت و مفید ارزش قائل است. در دنیای مدرن، مشتریان تمایل دارند پاسخ دقیق سوالات خود را به آسانی پیدا کنند. نمونه ای از این پاسخگویی، موتور جستجوی گوگل است که بیشتر شبیه دستگاه منشی پاسخگو است. یک SEO خوب و با کیفیت از تجربه کاربری بهتر برای افزایش وفاداری به برند استفاده می کند.
سئو بر سیکل خرید تاثیر می گذارد
دیگر تاثیرات سئو برای فروش محصولات متنوع شامل تاثیرات مثبت آن بر سیکل خرید است. یک مشتری برای خرید مراحلی مانند احساس نیاز برآورده نشده، ارزیابی راه حل ها، انجام تحقیق، تصمیم گیری و خرید را طی میکند. هر مرحله از خرید مستلزم رعایت مجموعه ای متفاوت از استراتژی های SEO است. این استراتژی ها مشتریان را وادار کرده به مرحله بعدی صعود کنند و به مشتری تبدیل شوند. برای درک چرخه خرید، باید مشتریان خود را درک کنید.
از دیدگاه خریداران بهترین چیز در مورد اینترنت، امکان تحقیق در مورد هر چیزی است که به آن نیاز داریم. کسب و کارها با ارائه تاکتیک هایی شگفت انگیز برای معاملات، محصولات و خدمات می توانند در جهت متمایز شدن از رقبا گام بردارند. برای ارتباط بهتر با مشتریان بهتر است پیشنهادهای هیجان انگیز را در مکانی از سایت قرار دهید که در معرض دید مشتریان باشد.
جمع بندی
با توجه به مطالبی که بیان شد قطعا شما نیز موافق این موضوع هستید که سئو در فروش محصولات نقش مهمی ایفا میکند. سئوی کارآمد، منجر به افزایش اعتماد و اعتبار شما در بازار، تجربه کاربری بهتر مشتریان، بازگشت دوباره به سایت و تاثیر بر سیکل خرید میشود. از راه های افزایش فروش محصولات با SEO می توان به انتخاب کلمات کلیدی، تولید محتوای ارزشمند، توجه به SEO داخلی، تاکید بر محتوای موبایلی و غیره اشاره کرد. در صورت تمایل به اجرای یک سئوی حرفه ای و افزایش فروش می توانید با مشاوران افرا ارتباط برقرار کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات