• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1402071509576
  • خبرنگار : 71129

تصاویر ماهواره‌ای بیانگر افزایش جدی ترافیک ریلی بین کره شمالی-روسیه هستند

تصاویر ماهواره‌ای بیانگر افزایش جدی ترافیک ریلی بین کره شمالی-روسیه هستند

در میانه نگرانی بابت احتمال انتقال تسلیحات بین کره شمالی و روسیه در پی دیدار ماه گذشته میلادی پوتین و کیم جونگ اون، یک ناظر آمریکایی اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده افزایش جدی ترافیک ریلی بین مرز کره شمالی و روسیه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پروژه "فراتر از موازی" مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل مستقر در واشنگتن در تصاویر ماهواره‌ای خود تعداد غیرمنتظره عبور و مرور واگن‌های ریلی باری در ایستگاه "تومانگانگ" در شهر مرزی "راسون" بین روسیه و کره شمالی را ۷۳ مورد اعلام کرده است.

این گروه ناظر آمریکایی همچنین اعلام کرد، میزان عبور و مرور ریلی در این منطقه مرزی بیش از آن چیزی است که این پروژه آمریکایی در پنج سال گذشته و در جریان نظارت‌های خود ثبت کرده است.

این تحولات در پی نشست بی سابقه بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در ماه گذشته میلادی صورت گرفته است.

این نشست گمانه زنی درباره احتمال توافقی برای پیشبرد صنعت تسلیحاتی کره شمالی و همچنین کمک این کشور برای تامین تسلیحات به روسیه در جنگ با اوکراین را به وجود آورد.

در گزارش این پروژ همچنین آمده است: با توجه به صحبت‌های کیم جونگ اون و پوتین درباره برخی از تبادلات نظامی و همکاری در نشست بین این دو، افزایش جدی در ترافیک ریلی مرز دو کشور احتمالا نشان دهنده تامین تسلیحات و مهمات از سوی پیونگ یانگ برای مسکو است.

در ادامه این گزارش همچنین ذکر شده است: استفاده گسترده از برزنت‌ها برای پوشش محموله کانتینرها و واگن‌ها و تجهیزات، مشخص کردن نوع محموله را در این ایستگاه ریلی مرزی بین روسیه و کره شمالی ناممکن کرده است.

روز پنجشنبه همچنین شبکه خبری سی.بی.اس گزارش کرد که کره شمالی انتقال توپخانه به روسیه را در حالی آغاز کرده که مسکو همچنان درگیر جنگ با اوکراین است.

سئول و واشنگتن هرگونه انتقال تسلیحات بین پیونگ یانگ و مسکو را مورد انتقاد قرار داده و به آنها هشدار داده‌اند که این مساله به صدور قطعنامه‌های شورای امنیت منجر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha