• پنجشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402071308528
  • خبرنگار : 50130

فرمانده مرزبانی استان:

تقویت کنترل هوشمند مرز در کردستان ضروری است 

تقویت کنترل هوشمند مرز در کردستان ضروری است 

ایسنا/کردستان فرمانده مرزبانی استان کردستان، با بیان اینکه به لحاظ تجهیزات، کم و کسری خاصی در مرزهای استان وجود ندارد اما، کنترل هوشمند مرز توجه بیشتر مسئولان را می طلبد، عنوان کرد: در زمینه زیرساخت‌هایی چون جاده، برق و انسداد فیزیکی مرز موانع زیادی وجود دارد و این کمبودها توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.

سردار محمد عارف سپهری، امروز پنجشنبه 13 مهر در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته انتظامی امسال با برنامه های متنوعی از جمله ملاقات عمومی با مرزنشینان، ارائه خدمات پزشکی رایگان به مرزنشینان و نقاط محروم استان، نشست صمیمی با مرزنشینان و فرماندهان استان، حضور در نماز جمعه روستاهای مرزی با هدف تقویت ارتباط با مردم، دیدار با خانواده معزز شهدای مرزبانی، حضور در دانشگاه ها و نشست با نخبگان و کلنگ زنی پروژه های عمرانی گرامی داشته می شود.

وی با اشاره به انهدام و امحای کالاهای مکشوفه قاچاق در مرز استان افزود: این امر با هدف حمایت از تولید و مبارزه با قاچاق صورت گرفته و باید با توجه به ضرورت تحقق شعار از ورود و خروج کالای قاچاق به کشور توسط افراد فرصت طلب که هدف اصلی آنها کوچک کردن سفره مردم است، جلوگیری و مبارزه کرد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با تاکید بر اینکه کالاهای قاچاق، اکثرا یا مشکل بهداشتی و سلامتی دارند و یا بی کیفیت هستند، عنوان کرد: طی هفته گذشته بالغ بر ۵۰ تن کالای قاچاق معادل ۴۰۰ میلیارد تومان، در نقطه صفر مرزی معدوم شد و تاثیر این امر برای جامعه و افراد فرصت طلب بسیار واضح و موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه فرمانده مرزبانی وظیفه کنترل مرزهای استان را برعهده دارد عنوان کرد: اقدامات مهمی طی ۶ ماهه اول سال برای کنترل مرز صورت گرفته که می توان به ۴۰ هزار فقره گشت و کمین در مرزهای استان برای برقراری امنیت و آرامش اشاره کرد.

سردار سپهری اعلام کرد: طی ۶ ماهه اول امسال اقلامی چون سیگار و لوازم خانگی برقی و سایر کالاها به ارزش ریالی ۲۸۰ میلیارد تومان کشف شده که نسبت به سال گذشته حدود ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با دانه درشت های قاچاق ۱۴ نفر از قاچاقچیان اصلی و سرباندها دستگیر شده اند که در این زمینه یک نفر شهید هم تقدیم امنیت استان شده است، د​ر مجموع نیز یک هزار و ۴۷۰ نفر افراد مرتبط با قاچاق کالا و ارز در مرزهای استان دستگیر شده اند.

به گفته فرمانده مرزبانی استان کردستان، در حوزه خروج کالا از کشور، یکی از کالاهای اصلی که در مرز قاچاق می شود، خروج احشام است که طی ۶ ماهه اول امسال از خروج پنج هزار و ۱۰۰ رأس احشام مختلف از مرزهای استان جلوگیری شده است.

وی به خروج طلا و ارز از کشور اشاره کرد و گفت که طی مدت مذکور، از خروج بیش از ۶ کیلو و ۵۰۰ کیلوگرم طلا نیز از مرزهای استان جلوگیری شده است.

سردار سپهری تصریح کرد: مرز استان کردستان از محدودیت های خاصی به لحاظ فیزیکی برخوردار است اما با این وجود مرزبانان غیور استان، برای برقراری امنیت شبانه روزی تلاش می کنند و در حال حاضر امنیت کامل در مرزهای استان برقرار است‌.

وی با بیان اینکه به لحاظ تجهیزات، کم و کسری خاصی در مرزهای استان وجود ندارد اما، کنترل هوشمند مرز توجه بیشتر مسئولان را می طلبد، عنوان کرد: در زمینه زیرساخت‌هایی چون جاده، برق و انسداد فیزیکی مرز موانع زیادی وجود دارد و این کمبودها توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.

به گفته فرمانده مرزبانی استان، نبود جاده انجام ماموریت های استان را با مشکل مواجه می کند و این امر به ویژه در زمستان که جاده‌ها مسدود می شود، نمود بیشتری می یابد.

وی به اهمیت دیپلماسی مرز در برقراری امنیت اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد و انجام چندین عملیات مشترک با مرزبانی کشور عراق نتیجه تعامل و تقویت دیپلماسی مرز است که نتایج بسیار مثبتی را در بر داشته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha