• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402071107562
  • خبرنگار : 50040

افتتاحیه بیستمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی

نماینده ولی فقیه در گیلان:کسی که نام حسین(ع) را تجلیل و تکریم می کند، نام خدا را تکریم کرده است

نماینده ولی فقیه در گیلان:کسی که نام حسین(ع) را تجلیل و تکریم می کند، نام خدا را تکریم کرده است

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: کسی که نام حسین(ع) را تجلیل و تکریم می کند، نام خدا را تکریم کرده است.

آیت الله فلاحتی امشب در افتتاحیه بیستمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در زیباکنار رشت برگزار شد، با بیان اینکه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بر بشریت حق عظیمی دارند، اظهار کرد: امروز هرچه از نیکی ها و خوبی ها در ساحات زندگی بشر وجود دارد، همه رهاورد پیام های انبیای الهی به ویژه پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی با اشاره به فراز و فرودهای تاریخ اسلام، افزود: مسلمانان در جوامع اسلامی، اگر از آیین اسلام و سنت پیامبر خدا و حقایق کتاب الهی چیزی می دانند و می گویند و می نویسند، همه از مسیر پیامبر و اهل بیت بوده و هست و انسان های حق جو این حقایق را باور داشته و دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه اهل بیت(ع) نه فقط بر آحاد امت اسلامی، بلکه بر بشریت حقوقی دارند، عنوان کرد: هرچقدر تلاش کنیم تا این حقوق را ادا کنیم، نمی توانیم؛ چراکه حیات طیبه ما در گرو کلمات نورانی است که در قالب دعا و ذکر و نیایش از اولیای ربانی به ما رسیده است.

امام جمعه رشت، با تاکید بر لزوم مانوس شدن با ادعیه و نیایش هایی که از اهل بیت و اولیای الهی به جا مانده است، گفت: با این دعاها می توانیم صفحات دلمان را نورانی کنیم و جانمان را رونق ببخشیم.

وی فاصله گرفتن از کتاب ها و ادعیه نورانی را موجب دور شدن ما از میدان بزرگ معرفت دانست که آثار منفی آن در جامعه مشهود می شود و اضافه کرد: حقوق اهل بیت بر ما فراوان است، اما ذاکران و مداحان و پیرغلامان یکی از این حقوق را ادا می کنند که آن ذکر و یاد و نام اهل بیت(ع) است؛ در واقع شما به اجلال اسامی و ذکر مصائب وارده بر اولیای الهی می پردازید و لذا تکریم نام، یکی از موارد ادای حق است.

آیت الله فلاحتی این نکوداشت و پاسداشت را در حقیقت ذکر و نام و یاد خدا دانست و تاکید کرد: کسی که نام حسین(ع) را تجلیل و تکریم می کند، نام خدا را تکریم کرده و خداوند در قرآن به "ایام الله" متذکر می شود، یعنی روزی که نام خدا در آن برده می شود، روز خداست و باید آن روز را تکریم کرد.

وی همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی را از مصادیق احیای شعائر الهی دانست و گفت: نام حسین را بردن، در حقیقت بردن نام خداست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه یک قطره اشک ما را به سوی اهل بیت می برد، ادامه داد: اگر حسین(ع) نبود، نامی از دین و آیین الهی هم نبود و دیگرانی آن را محو می کردند و چنین بنایی داشتند و لذا ذاکران و مداحان ذکر خدا می کنند و باید این رتبه خود را حفظ کنند، زیرا از مراتب دنیایی نیست و اجر اخروی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha