• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402071107383
  • خبرنگار : 71628

انتقاد وزیر خارجه مجارستان از استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا در قبال جنگ اوکراین

انتقاد وزیر خارجه مجارستان از استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا در قبال جنگ اوکراین

وزیر امور خارجه مجارستان در گفت‌وگویی از استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا در قبال درگیری‌های دیگر مناطق جهان با جنگ اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان گفت که جهان خارج از اروپا با آن در زمینه موضعش در قبال جنگ اوکراین هم‌نظر نیست و استانداردهای دوگانه‌ای که اروپا درباره درگیری‌های دیگر جهان به کار می‌بندد را درک نمی‌کند.

سیارتو در گفت‌‎وگویی با روزنامه مجارستانی مگیار نمزت بیان کرد: می‌توان گفت که جهان خارج از اروپا همین حالا هم امیدوار است که این جنگ تمام شود، چراکه بسیاری از چیزها را درک نمی‌کنند. به طور مثال، درک نمی‌کنند که چرا وقتی جنگی در اروپا نیست، اتحادیه اروپا با نوعی حس برتری اخلاقی خارق‌العاده و نگاهی از بالا به پایین از طرفین می‌خواهد صلح کنند و از مذاکرات و پایان دادن فوری به خشونت نیز حمایت می‌کند.

او ادامه داد: در حالی که وقتی جنگی در اروپا درگرفته است، اتحادیه اروپا به این درگیری دامن می‌زند و تسلیحات عرضه می‌کند و بر پیشانی هر کسی که از صلح حرفی به میان بیاورد، داغ ننگ می‌زند.

وزیر امور خارجه مجارستان همچنین گفت که کشورهای دیگر درک نمی‌کنند که چرا اروپا «این درگیری را جهانی کرده است» و چرا مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین باید با تورم، هزینه‌های انرژی و بی‌ثباتی در تامین مواد غذایی بهای آن را بپردازند.

سیارتو همچنین گفت که به موضع مجارستان درباره این مسئله در خارج از اتحادیه اروپا «احترام گذاشته می‌شود.»

مجارستان از ابتدای جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مدام با تحریم‌ها علیه منابع انرژی روسیه و ارسال تسلیحات به اوکراین مخالفت کرده است. پارلمان مجارستان مصوبه‌ای را تصویب کرد که عرضه تسلیحات به اوکراین از خاک آن را ممنوع می‌سازد.

سیارتو توضیح داد که بوداپست به دنبال امن‌سازی منطقه زاکارپاتیای اوکراین است که بومیان مجارستانی ساکن آن هستند. چراکه،‌ عرضه تسلیحات از این منطقه، هدف حملات نظامی روسیه خواهد بود. رهبری مجارستان بارها تاکید کرده است که این کشور از آغاز هرچه سریع‌تر مذاکرات صلح حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha