• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402071107338
  • خبرنگار : 50283

رئیس اداره شیلات رودسر عنوان کرد

ظرفیت تولید ۱۳۸۱ تن ماهی پرورشی در رودسر

ظرفیت تولید ۱۳۸۱ تن ماهی پرورشی در رودسر

ایسنا/گیلان رئیس اداره شیلات رودسر گفت: این شهرستان با دارا بودن ۲۲۵ مزرعه سردابی، خاویاری و گرم‌آبی در مجموع ظرفیت تولید سالانه ۱۳۸۱ تن انواع ماهیان پرورشی عمدتا قزل‌آلا و ماهیان خاویاری را دارد.

علی اکبر قربان‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۲۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در ۶ ماهه اول سال جاری  در مزارع خاویاری شهرستان رودسر استحصال شده که تا سه برابر رقم یاد شده تا پایان سال تولید خاویار خواهیم داشت.

وی افزود: با اشتغال مستقیم ۳۶۰ نفر در بخش آبزی پروری، رودسر به عنوان یکی از قطب‌های اصلی شیلات گیلان محسوب شده و جایگاه دوم را در تولید ماهیان سردابی و خاویاری در استان دارد.

ظرفیت تولید ۱۳۸۱ تن ماهی پرورشی در رودسر

قربان‌نیا تصریح کرد: در بخش صید و صیادی نیز تعداد ۱۱ تعاونی صیادی پره با اشتغال ۹۰۰ نفر صیاد به صورت مستقیم به صید انواع ماهیان استخوانی اشتغال داشته و به طور میانگین ۵۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی توسط این صیادان از دریای خزر در سواحل رودسر استحصال می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به حمایت‌های مدیرکل شیلات گیلان و عنایت به محدودیت‌های منابع آبی، توسعه آبزی پروری در شهرستان رودسر در بخش قفس‌های دریایی در دستور کار قرار داشته و با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، طرح مذکور با تامین زمین مورد نیاز برای استقرار سایت پشتیبان در بخش چابکسر با ظرفیت اولیه ۵۰۰ تن ماهی و ارزش سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

ظرفیت تولید ۱۳۸۱ تن ماهی پرورشی در رودسر

رئیس اداره شیلات شهرستان رودسر گفت: طبق استعدادیابی‌های انجام شده توسط شیلات استان ظرفیت و توان تولید برای قفس‌های دریایی تا ۸۰۰۰ تن قابلیت اجرایی را خواهد داشت.

قربان‌نیا گفت: در جهت تامین نقدینگی و تهیه نهاده های تولید برای آبزی پروران شهرستان رودسر هم اکنون مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات توانمندسازی تعاونی‌ها تخصیص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha