• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071006979
  • خبرنگار : 30147

با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور انجام شد

بهره‌برداری از بیش از ۱۰۰۰ طرح محرومیت‌زدایی سپاه در خراسان رضوی

بهره‌برداری از بیش از ۱۰۰۰ طرح محرومیت‌زدایی سپاه در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی همزمان با میلاد پیامبر اکرم صلی‌الله و امام جعفر صادق(ع) ۱۲۶۳ طرح محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق محروم و کم برخوردار خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

مدیر بسیج سازندگی خراسان رضوی دوشنبه دهم مهرماه در این مراسم که در شهرستان زاوه برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ۱۲۶۳ طرح محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و همچنین سردار افراسیابی جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) به بهره‌برداری رسید.

سرهنگ پاسدار محمد روحانی افزود: این پروژه‌ها توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بسیجیان، جهادگران، خیرین و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی دولت شامل ۲۴ پروژه آب‌رسانی، ۳۸ پروژه آب‌وخاک شامل اجرای قنوات، استخر ذخیره آب، ۱۰۲۱ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، ۶۰ پروژه اسفالت جاده روستایی و بین مزارع و ۱۳۰ پروژه مدرسه که توسط بسیجیان و قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) بهسازی، نوسازی، مرمت و احداث شده و در مناطق محروم و کم برخوردار به بهره‌برداری رسید.

روحانی همچنین به پروژه‌های در دست احداث بسیج سازندگی استان در حوزه محرومیت‌زدایی اشاره کرد و افزود: علاوه بر پروژه آبرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار، پروژه احیای قنوات و کانال انتقال آب، آبخیزداری، بندهای خاکی جزو برنامه‌های در حال ساخت است.

وی به نوع مشارکت دولت در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی اشاره کرد و افزود: در پروژه مسکن با استفاده از تسهیلات کمیته امداد و نظارت بنیاد مسکن و در حوزه آبخیزداری با مشارکت منابع طبیعی و همچنین در حوزه قنوات با کمک جهاد کشاورزی طرح‌ها به سرانجام می‌رسد.

مدیر بسیج سازندگی خراسان رضوی هدف اصلی از اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی توسط بسیجیان را تأمین و نگهداری عنوان کرد و افزود: هدف این است که پروژه‌ها توسط مردم ساخته و نگهداری شود؛ چراکه ممکن است یک پروژه طی مدت ۶ ماه تا ۲ سال ساخته شود، اما نگهداری آن ۷۰ سال زمان نیاز داشته باشد و بهترین گزینه برای این مهم مردم هستند.

بهره‌برداری از بیش از ۱۰۰۰ طرح محرومیت‌زدایی سپاه در خراسان رضوی
عکس از آرشیو

بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به یک شهر و ۲ روستای شهرستان زاوه

همچنین ظهر امروز، با حضور سردار پاسدار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور، سرهنگ پاسدار محمد روحانی، مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی پروژه آب‌رسانی به شهر چخماق؛ شهرستان زاوه به بهره‌برداری رسید.

حسین امامی، مدیرعامل آبفای خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به ایسنا گفت: همزمان با افتتاح ۱۲۶۳ طرح محرومیت‌زدایی در خراسان رضوی، پروژه آب‌رسانی به یک شهر و دو روستای شهرستان زاوه با حضور مدیرعامل آبفا استان و فرماندهان سپاه و بسیج به بهره‌برداری رسید.

 وی در خصوص جزئیات پروژه آب‌رسانی به مجتمع چخماق خاطرنشان کرد: این پروژه شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه، ۸.۵ کیلومتر خط انتقال، احداث ۱۳ باب حوضچه شیرآلات، یک باب مخزن ۱۰۰ مترمکعبی، ایستگاه پمپاژ تیپ شناور، ۲۵۰ متر حصار کشی، ساخت اتاقک سرچاه و نصب دو سیستم اتوماسیون بی‌سیم است که با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع محرومیت‌زدایی در مدت ۹ ماه با همکاری سازمان بسیج سازندگی اجرا شد.

وی همچنین افزود: برای این پروژه ۱۳ باب حوضچه‌های شیرآلات تخلیه و هوا در خط انتقال و حفاظت فیزیکی در اطراف تأسیسات آبرسانی به طول ۱۵۰ مترمربع احداث شده است.

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی بیان کرد: با اجرای این پروژه ۴۵۰۰ نفر جمعیت ساکن شهر چخماق و دو روستای کلاته خان و کلاته نو از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به تنش آبی در سطح شهرستان، امروز همچنین پروژه آبرسانی به مجتمع مرغزار با جمعیت ۱۳۰۰ خانوار کلنگ زنی شد و با کمک بسیج سازندگی تا ابتدای تابستان آینده وارد مدار تولید و تأمین آب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha