• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402071006575
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدرسه ملجاء ارائه خدمات تربیتی هدفمند و رسمی باشد

مدرسه ملجاء ارائه خدمات تربیتی هدفمند و رسمی باشد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدرسه به عنوان پل ارتباطی خانه و اجتماع نقش آفرینی کرده و با آموزش علوم و ارائه خدمات تربیتی هدفمند و رسمی، با توانمندسازی و مهارت آموزی، کودکان را برای حضور و نقش آفرینی مؤثر در اجتماع و قبول مسئولیت‌های کلان اجتماعی آماده می‌سازد.

سید علیرضا موسوی نژاد، یکشنبه شب 9 مهر در آیین تجلیل از رتبه‌های برتر قرآن، عترت و نماز، ۸۶ رتبه زیر هزار آزمون سراسری، یک رتبه برتر المپیاد فرش و ۱۲ نفر از برترین‌های امتحانات نهایی، با اشاره به ایام هفته وحدت و میلاد حضرت  محمد(ص)، اظهار کرد: شرایط سخت زندگی‌ای که پیامبر(ص) در متن آن پرورش یافت، نه تنها باعث فردگرایی،خودبینی، پرخاشگری و عدم تعادل عاطفی ایشان نشد، بلکه به واسطه طبع منیع روحی، فضایل هستی را بر روی جامعه خویش گشود و آن چه را که با فطرت انسانی سازگار است،در خود پروراند.

وی با بیان اینکه محرومیت از نعمت پدر و مادر در دوران کودکی،بر روح و روان محمد(ص) تأثیرات مثبتی بر جای گذاشت که مهم‌ترین آنها، استقلال شخصیت بود، اظهار کرد: عدم پرورش حضرت محمد(ص)در دامان پدر و مادر، فرصتی شد تا به دور از رسوم و سنّت های جامعه جاهلی رشد نموده و بتوانند تکیه گاه و ملجأ حقیقی را بیابند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از خانه، مدرسه، فرهنگ و محیط اجتماعی به عنوان ۴ عامل نقش آفرین در تربیت فردی و اجتماعی کودکان یاد کرد و افزود: پدر به عنوان یکی از ارکان اصلی در محیط خانه هماره پشتوانه مستحکم و قابل اتکایی برای پاسخگویی به نیازهای مادی و معنوی کودکان در پیچ های سخت زندگی به شمار می‌رود و با رفتار خود می‌تواند الگوی کودکان در مسیر تربیت و مهارت آموزی فردی و اجتماعی به سوی خیر و یا شر قرار گیرد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، مادر را اسوه صبر، مقاومت و استحکام بخش پیوند اعضای خانواده در محیط خانه دانست و بیان کرد: مدرسه به عنوان پل ارتباطی خانه و اجتماع نقش آفرینی کرده و با آموزش علوم و ارائه خدمات تربیتی هدفمند و رسمی، با توانمندسازی و مهارت آموزی، کودکان را برای حضور و نقش آفرینی مؤثر در اجتماع و قبول مسئولیت‌های کلان اجتماعی آماده می‌سازد.

به گفته موسوی نژاد، مدارس به پشوانه معلمان و مربیان مؤمن، متعهد و پرتلاش، علاوه بر علم و مهارت آموزی، نقش بسزایی در فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه ایفا می‌کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha