• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402071006529
  • خبرنگار : 50123

فعالیت ۴۵۰ مربی طرح امین در مدارس چهارمحال و بختیاری

فعالیت ۴۵۰ مربی طرح امین در مدارس چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌ و بختیاری با بیان اینکه حدود ۴۵۰ مربی طرح امین در مدارس سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت:در جهت جوان‌سازی کادر کانون‌ها با مشارکت اداره‌ کل آموزش و پرورش، نوجوانان متناسب با ظرفیت‌ها شناسایی و در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان کادر آغاز به کار خواهند کرد.

محمدرضا مظاهری ۱۰ مهرماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه در اجرای رویداد «ستاره‌های مسجد» به دنبال بالابردن میزان جذب نوجوانان مستعد دهه هشتادی و دهه نودی‌ها به مساجد هستیم، اظهار کرد: رویداد «ستاره‌های مسجد» با هدف جذب جامعه نخبگانی از مدارس در عرصه‌های مختلف و در جهت جوان‌سازی کادر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری و با جذب نوجوانان مستعد و علاقمند در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جذب جامعه نخبگانی مدارس به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قالب‌های جذب، سازماندهی، نشست، دوره و کارگاه، همایش و گردهمایی ویژه دهه هشتادی‌ها ونودی‌ها هدف اصلی این رویداد است، افزود: برای موفقیت در فرآیند جذب افراد به کانون‌ها، باید کادرِ فعال در مساجد به جز مدیر کانون همگی در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال باشند.

مظاهری ادامه داد: رویداد «ستاره‌های مسجد» در راستای تحقق نهضت بازگشت به مساجد، هویت‌آفرینی، بازآرایی و بازآفرینی رویکردها با ایجاد شبکه‌ای منسجم از نوجوانان و جوانان در مساجد با پذیرش مسئولیت‌ها در قالب جوان‌سازی کادر کانون‌ها با جذب نوجوانان مستعد به کانون‌های فرهنگی هنری و توانمندسازی این قشر در طول سال با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل آموزش و پرورش با رویکرد ارتباط مدارس با مساجد با بهره‌گیری از ائمه جماعات و مبلغان طرح امین در مدارس و مساجد و با نگاه کادرپروری از نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال برگزار می‌شود.

مظاهری با اشاره به کمرنگ شدن حضور نوجوانان و جوانان به مسجد و عدم واسپاری واقعی فعالیت‌ها و نقش‌آفرینی نوجوانان در مسجد، افزود: از نخبگان شناسایی‌شده در مدارس، برای فعالیت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دعوت می‌شود و پس از ثبت مشخصات در سامانه بچه‌های مسجد و تأیید توسط مدیر کانون، فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵۰ مربی طرح امین در مدارس سطح استان فعالیت می‌کنند، افزود: در جهت جوان‌سازی کادر کانون‌ها با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش، نوجوانان متناسب با ظرفیت‌ها شناسایی و در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان کادر آغاز به کار خواهند کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به اهداف اجرای رویداد «ستاره‌های مسجد» اشاره کرد و افزود: رویش نسلی نو در مساجد متشکل از نوجوانان علاقه‌مند و متعهد در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بالندگی و ایمن‌سازی فضای فرهنگی استان با حضور مؤثر و هدفمند نوجوانان مسجد، ایجاد شبکه‌ای منسجم متشکل از ستاره‌های جوان در مساجد و معرفی نخبگان به جامعه جهت به کارگیری در مسئولیت‌های آینده از اهداف اصلی این طرح است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha