• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402070804800
  • خبرنگار : 50039

دبیر اجرایی رویداد ملی نما عنوان کرد:

تولید نسل پرتوان از جوانان حاضر در رویداد ملی «نما»

تولید نسل پرتوان از جوانان حاضر در رویداد ملی «نما»

ایسنا/گلستان دبیر اجرایی رویداد ملی نما و مدیر خانه خلاق نوآوری دال با بیان اینکه رویداد «نما» بذر «نوآوری» را در ذهن جوانان می‌کارد، ادامه داد: این «بذر» نیاز به آبیاری، مراقبت و رشد دارد تا تبدیل به افراد «کارآفرین» شوند.

محمد رسولی در گفت‌وگو با ایسنا به اهمیت رویداد ملی «نما» اشاره و اظهار کرد: این رویداد یکی از اتفاقات مهم حوزه نوآوری زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان بوده که مخفف کلمات «نوآوری مشارکت‌های اجتماعی» است.

وی صحبت کردن با جوانان دغدغه‌مند ۱۸ تا ۲۵ سال فعال، خلاق و صاحب ایده را یکی از وظایف دست اندرکاران برگزاری این رویداد دانست و ادامه داد: از میان این صحبت‌ها راه حل چگونگی توسعه مشارکت‌های اجتماعی در زمینه‌های مختلف مطرح می‌شود.

دبیر اجرایی رویداد ملی «نما»، بهره‌مندی از گذرگاه نوآوری را از دیگر اهداف این رویداد برشمرد و افزود: فراخوان سراسری رویداد در اردیبهشت ماه سال جاری منتشر و تا پایان زمان ثبت نام در تیرماه، بالغ بر ۴۲۳ تیم ایده‌های خود را برای شرکت در آن ارائه کردند.

وی با تأکید بر اینکه پس از غربال ۷۴ تیم برای شرکت در پنج پهنه کشور باقی ماندند، خاطرنشان کرد: پس از گفت‌وگو با تیم‌ها در پهنه‌های شمال غرب در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز و شمال شرق در استان گلستان و شهر گرگان مشخص شد که آنها از توانایی‌های بالایی برخوردارند.

رسولی میانگین حضور تیم‌ها در پهنه شمال شرق را ۲۲ تا ۲۳ سال عنوان کرد و گفت: این طیف سنی دغدغه دارند و علاوه بر دانش، پای کار بوده و ایده‌های خود را تست کرده‌اند و در تلاش هستند تا ایده‌های خود را اجرایی کنند.

مدیر خانه خلاق نوآوری دال با اشاره به اینکه حاضران در تیم‌ها هر روز بهتر می‌شوند، اضافه کرد: قطعاً تا چند سال آینده نسلی پرتوان از میان جوانان حاضر در رویداد ملی نما تولید خواهد شد.

وی رویداد «نما» را به یک «بذر» تشبیه و تصریح کرد: این بذر که «نوآوری» را به همراه دارد در ذهن جوانان کاشته می‌شود و این را باید مدنظر داشته باشیم که این «بذر» نیازمند آبیاری، مراقبت و رشد دارد تا افراد تبدیل به کارآفرین شوند.

رسولی، حمایت همه جانبه ارکان و دستگاه های حاضر در رویداد «نما» از جوانان حاضر را بسیار حائز اهمیت برشمرد و یادآور شد: برای اینکه جوانان وارد مشارکت‌های اجتماعی شوند باید فضا را برای آنها فراهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha