• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402070503631
  • خبرنگار : 50649

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه اعلام کرد:

پیگیری پرونده شهدای غواص و ترور سردار سلیمانی در مجامع بین‌الملل در حال انجام است

پیگیری پرونده شهدای غواص و ترور سردار سلیمانی در مجامع بین‌الملل در حال انجام است

ایسنا/فارس رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه اعلام کرد: این مرکز پیگیری و شکوائیه پرونده ترور شهید قاسم سلیمانی و شهدای غواص را در جوامع داخلی و بین‌المللی انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، حسن عبدلیان‌پور امروز، 5 مهرماه در دهمین نشست تخصصی ملی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» در شیراز با اشاره به اینکه نمایش چهره واقعی آمریکا تکلیف همه ماست، گفت: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه پیگیری و شکوائیه پرونده ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای غواص تا حصول نتیجه در جوامع داخلی و بین‌المللی را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: همچنین این مرکز از آمران اهانت به قرآن در کشورهای سوئد و دانمارک و حکام بین‌الملل طرح دعوی انجام داده و نتایج آن را اعلام خواهد کرد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییهادامه داد: علاوه بر این‌ها مرکز در حادثه تروریستی خواندن سپاه پاسداران در بیانیه اتحادیه اروپا ورود کرده و پیگیری حقوقی آن را در سطح بین‌المللی آغاز کرده است.

عبدلیان‌پور در ادامه با اشاره به مفهوم حقوق بشر از نظر آمریکا گفت: آمریکا در حالی مدعی حقوق بشر است که خود مرتکب ظلم و خیانت‌های متعددی علیه بشریت می‌شود.

وی افزود: مواردی که به اختصار می‌توان از جنایات آمریکا برشمرد شامل حمله به دیگر کشورها، دخالت در امور داخلی و کودتا در دیگر کشورها، پی‌ریزی انقلاب مخملی در بعضی از کشورها، جنایات آمریکا به ملت آمریکا و علیه مردم مظلوم ایران است.

عبدلیان‌پور با بیان اینکه تاریخ آمریکا از ابتدای موجودیت و استقلال خود از انگلستان همواره با نقص حقوق بشر همراه بوده است، گفت: آمریکا علاوه بر انجام جنایات و اقدامات نژادپرستانه بر علیه سرخ پوستان و بومیان قاره آمریکا که کمتر کسی به آن پرداخته است، با وجود تسلیم شدن ژاپن به متفقین در جنگ جهانی، برای اولین بار از بمب اتم بر روی دو شهر آن استفاده کرد و موجب کشته‌شدن هزاران نفر شد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه با تصریح اینکه جنایات آمریکا در جنگ جهانی دوم موجب کشته شدن دو و نیم میلیون نفر شد، گفت: حمله ناو آمریکا در خلیج فارس به هواپیمای مسافربری ایران 290 را به کام مرگ کشاند.

وی با یادآوری اینکه در 20 سال جنگ ویران‌کننده ویتنام حدود دو ونیم میلیون انسان از جمله زنان و کودکان توسط آمریکا قتل و عام شدند، گفت: آمریکا با متحدانش مانند رژیم کودک‌کش اسرائیل و صدام بارها از سلاح‌های شیمیایی نامتناوب در ویتنام، افغانستان، عراق، لبنان و در طول جنگ تحمیلی 8 ساله ایران و عراق استفاده کرد و میلیون‌ها انسان بیگناه را به خاطر جاه‌طلبی‌های خود در عراق و افغانستان کشته است.

عبدلیان‌پور، ترور 17 هزار نفر در کشور اسلامی‌مان را از جمله جنایات آمریکا برشمرد و گفت: ترور شهید قاسم سلیمانی، ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان، حمله به ایران در واقعه طبس، حمله به سکوی نفتی در خلیج فارس، چراغ سبز به صدام برای حمله به ایران و پشتیبانی همه جانبه از او در طول جنگ، تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران تنها بخشی از جنایات آمریکاست.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه با تأکید بر اینکه آمریکا با این همه جنایت و ظلم و خیانت نمی‌تواند درباره حقوق بشر سخن بگوید، افزود: امروز چهره واقعی آمریکای جنایتکار، پشت نقاب حقوق بشر نمایان شده است و انسان‌های آزاده جهان بیش از گذشته چهره شیطان بزرگ را شناخته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha