حجتالاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری شامگاه امروز (۵ مهرماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع و گرامیداشت هفته دفاعمقدس، اظهار کرد: مطابق تبصره چهار ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری که سال ۱۴۰۲ به آن الحاق شده است، همه دستگاههای اجرایی مکلف به ثبت درخواست و پاسخگویی به امور اداری شهروندان در مهلت زمانی سه ماهه هستند.
وی افزود: شهروندان مکلفند ابتدا تقاضای خود را به دستگاه مربوطه ارائه دهند و در صورت امتناع آن دستگاه از پاسخگویی در مهلت مقرر یا راضی نشدن از پاسخ آن دستگاه برای طرح شکایت در دیوان عدالت اداری اقدام کنند.
مظفری با بیان اینکه در ارائه خدمت به مردم باید همه ظرفیتهای دستگاههای اجرایی به کار گرفته شود و امور به صورت شفاف به مراجعه کنندگان ارائه شود، تصریح کرد: پاسخگویی از شاخصههای حکمرانی خوب است و موجب از بین بردن شکاف میان مسئولان و مردم میشود و انسجام سیاسی و افزایش اعتماد عمومی را به ارمغان میآورد.
وی با بیان اینکه پاسخگویی به رسمیت شناختن حق شهروندی است، متذکر شد: در ارائه خدمات، خدمت باید کامل باشد و در این خدمت بیمنت ضروری است که همه ظرفیتها سنجیده شود و برای مردم شفاف باشد.
رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه بقای حاکمیت در گرو توجه به حقوق شهروندان است، گفت: حکمرانی خوب اقتضائاتی دارد و از لوازم مهم آن توجه به حقوق شهروندان است؛ باید مداوم با مردم ملاقات داشته باشیم و حرفها و خواستههایشان را با دقت بشنویم تا پاسخ بر حق و به جایی داشته باشیم.
مظفری با بیان اینکه باید به مسائل کارکنان در هر مجموعه توجه شود، خاطرنشان کرد: حوزه بهداشت و درمان استان زنجان بیشترین حجم دادخواستها به دیوان عدالت اداری کشور را دارد.
انتهای پیام
نظرات