• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402070503447
  • خبرنگار : 50042

سرپرست فرمانداری رشت تاکید کرد:

تشدید نظارت بر بازار خرید و فروش مسکن در رشت

تشدید نظارت بر بازار خرید و فروش مسکن در رشت

ایسنا/گیلان سرپرست فرمانداری شهرستان رشت بر تشدید نظارت بر بازار خرید و فروش مسکن و اجاره بها و رصد مستمر قیمت‌ها تاکید و تصریح کرد: از دریافت کمیسیون بالاتر از نرخ مصوب گرفته تا دریافت بالابود، ارایه ندادن کد رهگیری و استفاده از مبایعه نامه های دستی و همدستی برای بالا بردن نرخ مسکن در مناطق از جمله تخلفات مرسوم بعضی بنگاه‌ها است.

کیا عاشوری امروز در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان رشت که با حضور بازرس ویژه وزارت مسکن و شهرسازی در فرمانداری رشت برگزار شد، با تاکید بر عزم جدی دولت سیزدهم بر اجرای برنامه‌هایی کنترل بازار مسکن، اظهار کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی، افزایش وام خرید مسکن، نظارت بر سکوهای فعال در بازار مسکن، نظارت بر بازار اجاره بها و نظم بخشیدن به بنگاه‌های معاملات ملکی اشاره کرد.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به نقش مخرب و سهم قابل توجه بنگاه‌های ملکی غیرمجاز و متخلف در آسیب به بازار مسکن، افزود: در راستای ساماندهی وضعیت بنگاه‌های ملکی، واحدهای مشاور املاک غیرمجاز، شناسایی، پلمب و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

وی افزود: از ابتدای خردادماه امسال گشت‌های بازرسی مشاوران املاک فعالیت خود را آغاز کردند و با اقدامات صورت گرفته از تعداد ۴۸۷۳ بنگاه املاک دارای مجوز در سطح شهرستان رشت ۱۶۹۱ واحد مشاور املاک بازرسی صورت گرفته که از این تعداد ۲۲۵ مورد تخلف به مراجع قانونی گزارش شده و ۲۸ بنگاه املاک غیرمجاز در سطح شهرستان رشت پلمب شدند.

عاشوری بر تشدید نظارت بر بازار خرید و فروش مسکن و اجاره بها و رصد مستمر قیمت‌ها تاکید و اظهار کرد: از دریافت کمیسیون بالاتر از نرخ مصوب گرفته تا دریافت بالابود، ارائه ندادن کد رهگیری و استفاده از مبایعه نامه‌های دستی و همدستی برای بالا بردن نرخ مسکن در مناطق از جمله تخلفات مرسوم بعضی بنگاه‌ها است.

وی ساماندهی بنگاه‌ها و شناسنامه‌دار شدن بنگاه‌ها و فعالین این حوزه را از اقدامات پیشگیرانه و موثر برشمرد و گفت: الزام به گذراندن دوره‌های آموزشی جهت آشنایی بنگاه‌داران با قوانین و مقررات می‌تواند در کنار اقدامات نظارتی موثر و بازدارنده باشد.

به گزارش ایسنا، یکی از موارد مطرح در میان اصطلاحات املاک «بالابود» است، شما فکر می‌کنید خانه‌ی شما به طور مثال ۵۰۰ میلیون تومان می‌ارزد اما مشاور املاک به شما می‌گوید که می‌تواند خانه را به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان برای شما بفروشد به شرط آنکه درصد زیادی از تفاوت را به او بدهید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha