• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402070503278
  • منبع : نمایندگی مازندران

درهفته دفاع مقدس انجام شد

برگزاری همایش ۶۰۰۰ نفری جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب در ساری

برگزاری همایش ۶۰۰۰ نفری جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب در ساری

ایسنا/مازندران در ششمین روز هفته دفاع مقدس همایش ۶۰۰۰ نفری جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب اسلامی در بوستان ولایت ساری با حضور بسیجیان، دانش آموزان، مسئولان و سخنرانی سردار معروفی معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این همایش پس از اجرای سرود توسط گروه دانش آموزان دختر شهرستان ساری در خصوص گام دوم انقلاب، حرکت نمادین انتقال پرچم از گام اولی ها به  گام دومی ها به نمایش درآمد.

"سردار معروفی" در این همایش با تبیین دو موضوع جنگیدن و دفاع گفت: بر اساس آموزه دین اسلام، ما هیچگاه آغازگر جنگ نبوده بلکه در مقابل هجوم وحشیانه صدام با همکاری همه اشرار عالم با دست خالی از ناموس، میهن، هویت اسلامی و انسانی دفاع کردیم.

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین، منطق حاکم بر دفاع مقدس را مبتنی بر منطق و مکتب سیدالشهدا و اسلام را پیروز در جنگ نابرابر جهانی علیه ملت دانست.

این یادگار دوران جنگ تحمیلی،  هشت سال دفاع مقدس را تکرار هشت سال ماجرای کربلا و عاشورا خواند.

همایش ۶هزارنفری جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب در ساری

وی ملت مومن و همراه را وارث ارزشهای دین خدا یاد کرد و افزود: جنگ ما، جنگ تن به تن یا ادوات با ادوات نبود، جنگ تن با ادوات دشمن بود. اینگونه ایستادگی ۸ ساله جهان را وادار به پذیرش قطعنامه کرد.

سردار معروفی، مقاومت را عامل پیروزی برای تصاحب عزت خواند و با اشاره به فرامین ولی امر زمان مبنی بر رسیدن به قله خاطرنشان کرد: ما با تدبیر، اراده، مقاومت و ایستادگی به قله خواهیم رسید.

همایش ۶هزارنفری جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب در ساری

معروفی، دومین عامل عزت، سربلندی و پیروزی را ناموس پرستی جوانان و مردم میهن ما خواند و گفت: شعار زن زندگی آزادگی را شهدا با غیرت خود که برگرفته از عاشورا و مکتب سیدالشهدا است به عمل تبدیل کردند و امروز زنان، دختران، ملت و جامعه ما از امنیت و عزت برخوردارند.

وی وحدت حول ولایت را عامل دیگر و رمز اصلی پیروزی در دفاع مقدس برشمرد و افزود: مدیران برای موفقیت در امور اجرایی درس دفاع مقدس را فرا بگیرند.

همایش ۶هزارنفری جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب در ساری

وی ایمن سازی را دیگر درس تاریخی دفاع مقدس یاد کرد و گفت: دشمن در صورت حماقت در هر فضا و محیط سرنگون و شکست می‌خورد.

معروفی، ولایت باوری رزمندگان در جبهه و  تطبیق خود با امام را عامل عزت و ماندگاری انقلاب دانست و یادآور شد: ولایت باوری مدارج بالای ولایت پذیری و ولایتمداری عملی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha