• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402070402612
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری کارگاه از ایده تا ارائه جشنواره فیلم کوتاه منطقه ای سینمای جوان دنا

برگزاری کارگاه از ایده تا ارائه جشنواره فیلم کوتاه منطقه ای سینمای جوان دنا

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد کارگاه ایده تا ارایه از سلسله کارگاه‌های شصت و هفتمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه سینمای جوان دنا با حضور فیلمسازان منتخب جشنواره و علاقمندان و معاون امور استانها و جشنواره ها، معاون آموزش، معاون تولید و مدرس کارگاه سیامک سلیمانی در سالن نشست هتل پارسیان یاسوج برگزار شد.

«طیبه فلکیان»، معاون امور استان‌ها و جشنواره‌های انجمن سینمای جوان ایران در این کارگاه با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش در انجمن سینمای جوان گفت: انجمن سینمای جوان کشور در کنار برگزاری جشنواره های متعدد منطقه ای درسطح استان‌ها نگاه ویژه ای به مساله آموزش دارد و همین مساله باعث می شود که از بحث آموزش در بخش‌های مختلف با حضور استادان شناخته شده و صاحب سبک غافل نباشیم.

وی افزود: آموزش اصولی، درست و مدون به پیشرفت کیفی در بخش‌های متعدد کمک می کند.

برگزاری کارگاه از ایده تا ارائه جشنواره فیلم کوتاه منطقه ای سینمای جوان دنا

امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و دبیر جشنواره نیز در حاشیه این جشنواره گفت: جشنواره منطقه ای سینمای جوان دنا مهم و معتبر به میزبانی یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

وی افزود: یک هزار و ۲۸ اثر در دو بخش فیلم و عکس به دبیرخانه جشنواره در استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده است. فیلم ها در چهار بخش فیلم داستانی، مستند، تجربی و بخش پویانمایی هستند.

درخشان اظهارکرد: در بخش عکس(عکس و تک عکس) نیز ۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده و آثار زیادی در بخش عکس مربوط به استان های ارومیه، آذربایجان و مرکزی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره ای فرصت خوبی برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایتخت طبیعت ایران است.

به گزارش ایسنا، درخشان تصریح کرد: این جشنواره از سوم تا ششم مهرماه امسال به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران در یاسوج برگزار می‌شود. در این جشنواره هنرمندانی از ۱۰ استان همدان،ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، آذربایجان غربی، لرستان، مرکزی، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند.

محمد حمزه‌ای، رضا دانش پژوه، لیلی عاج، مهدی غلامی سوق، مهدی فردقادری، مهدی فرودگاهی و سید غلام‌رضا نعمت‌پور فیلم های راه‌یافته به بخش‌های رقابتی این جشنواره را داوری می‌کنند.

جواد پورصمد، حسن غفاری و رئوف محسنی شرق نیز داور عکس‌های متقاضی حضور در شصت‌وهفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج هستند.

این رویداد سینمایی به دلیل همزمانی با سفر استانی رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد و فرا رسیدن ماه محرم و صفر به مهرماه موکول شد.

شصت و هفتمین جشنواره ی منطقه ای سینمای جوان دنا از سوم شهریورماه شروع شده و تا ششم مهرماه ۱۴۰۲ به دبیری امین درخشان در شهر یاسوج برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha