• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402070402439
  • خبرنگار : 71610

اولین سفیر عربستان در فلسطین اشغالی استوارنامه‌اش را تقدیم کرد

اولین سفیر عربستان در فلسطین اشغالی استوارنامه‌اش را تقدیم کرد

سفیر غیر مقیم عربستان سعودی و هیئت همراه وی امروز سه‌شنبه وارد کرانه باختری شدند و سفیر سعودی استوارنامه خود را به مقامات فلسطین تقدیم کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که نایف بن بندر السدیری، سفیر غیر مقیم عربستان سعودی در فلسطین از طریق گذرگاه «الکرامه» از اردن وارد کرانه باختری شد.

طبق این گزارش، این سفر دو روزه خواهد بود. سفیر عربستان پس از ورود به کرانه باختری با ریاض المالکی دیدار و نسخه‌ای از استوار نامه خود را تقدیم وی کرد.

السدیری در سخنانی پس از این دیدار اظهار کرد: ریاض توجه زیادی به مساله فلسطین و حل و فصل آن بر اساس قوانین بین‌المللی دارد.

سفیر ریاض همچنین تاکید کرد: ما در تلاش هستیم تا کشور مستقل فلسطین را به مرکزیت قدس شرقی به عنوان پایتخت آن تأسیس کنیم.

السدیری پس از دیدار با المالکی با محمود عباس نیز در رام الله دیدار کرد.

اولین سفیر عربستان در فلسطین اشغالی استوارنامه‌اش را تقدیم کرد

وی در جریان این دیدار رسما استوارنامه خود را تقدیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین کرد.

منابع مطلع در این باره گزارش دادند که سفیر عربستان همچنین با حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و ماجد شرف، رئیس سرویس اطلاعات کل تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و رایزنی کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: ما از سفر نایف السدیری، سفیر عربستان در فلسطین و سرکنسول در قدس به کرانه باختری در روزهای سه شنبه و چهارشنبه استقبال می‌کنیم و آن را نقطه عطف مهمی برای تقویت روابط دوجانبه میان دو طرف و ایجاد فرصت‌های همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف می‌دانیم.

در این بیانیه آمده است: ما از مواضع برادرانه عربستان درباره حمایت و پشتیبانی از حقوق عادلانه و مشروع ملت ما در تمام محافل به رهبری ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قدردانی می‌کنیم.

عربستان سعودی ۲۱ مرداد «نایف بن بندر السدیری» را به عنوان اولین سفیر غیر مقیم خود در فلسطین و سرکنسول ریاض در قدس منصوب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha