• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402070402044
  • خبرنگار : 50184

ورزشی که عملکرد فعالیت‌های روزانه را بهبود می‌بخشد 

ورزشی که عملکرد فعالیت‌های روزانه را بهبود می‌بخشد 

ایسنا/کرمانشاه رئیس کمیته فانکشنال فیتنس کرمانشاه یکی از مهمترین فواید این رشته را بهبود عملکرد فعالیت‌های روزانه افراد عنوان کرد. 

فرزاد عباسی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز به کار رشته فانکشنال فیتنس در جهان از سال ۲۰۱۶، اظهار کرد: فانکشنال فیتنس علیرغم اینکه رشته ای نوپاست، اما در مدت کوتاهی توانسته به خوبی در سراسر دنیا توسعه پیدا کند، تا جایی که هم اکنون در ۸۵ کشور فعال است. 

وی افزود: این رشته در حال حاضر یک فدراسیون جهانی دارد، مسابقات جهانی آن برگزار می شود، در حال تلاش برای ورود به المپیک است و مخاطبین آن همه رده های سنی را شامل می شوند. 

رئیس کمیته فانکشنال فیتنس کرمانشاه تصریح کرد: رشته فانکشنال فیتنس حدود هشت ماهی است که در ایران راه اندازی شده و طی این مدت مخاطبین زیادی را جذب کرده است. 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی این رشته، افزود: در پایان این رقابت‌ها سه ورزشکار از کرمانشاه به تیم ملی راه پیدا کردند. 

عباسی خاطرنشان کرد: همچنین برای اولین بار در کشور اولین دوره مسابقات فانکشنال فیتنس کودکان را در چهار رده سنی شامل ۴ تا ۶ سال، ۶ تا ۸ سال، ۸ تا ۱۰ سال و ۱۰ تا ۱۲ سال را دهم مهرماه در کرمانشاه برگزار خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه این رشته در هر دو بخش قهرمانی و همگانی فعال است، عنوان کرد: فانکشنال فیتنس ترکیبی از حرکات و تمرینات چهار رشته ژیمناستیک، وزنه برداری، ایروبیک و استقامتی است. 

مسئول کمیته فانکشنال فیتنس کرمانشاه افرایش تعامل و هماهنگی بین عضلات، بهبود عملکرد فعالیت‌های روزانه، انعطاف پذیری، قدرت، افرایش استقامت و تحمل بدن و تناسب اندام را از جمله فواید این رشته عنوان کرد. 

عباسی از فانکشنال فیتنس به عنوان مکملی برای تمرینات سایر رشته‌های ورزشی هم نام برد و گفت: بسیاری از ورزشکاران حرفه ای، در کنار تمرینات تخصصی خود به این رشته هم می‌پردازند، چرا که توان آنها را برای انجام تمرینات اصلی بالاتر می‌برد. 

وی در ادامه به کمبود تعداد مربیان و داوران این رشته هم در استان اشاره کرد و افزود: از آنجایی که این رشته به تازگی در کشورمان راه اندازی شده، برای همین تاکنون تنها دو دوره داوری و مربیگری برای آن برگزار شده و امیدواریم کرمانشاه سومین استان کشور در برگزاری این دوره‌ها باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha