• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402070301457
  • منبع : نمایندگی مازندران

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تاکید شد

فراهم شدن ایاب و ذهاب رایگان دانش آموزان استثنایی توسط شهرداری‌های مازندران

فراهم شدن ایاب و ذهاب رایگان دانش آموزان استثنایی توسط شهرداری‌های مازندران

ایسنا/مازندران پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران، ایاب و ذهاب رایگان دانش آموزان استثنایی مورد بررسی قرار گرفت و استاندار مازندران شهرداری‌ها را مکلف به اجرای قانونی این موضوع کرد.

سید محمود حسینی امروز، سوم مهرماه  در پنجمین شورای آموزش و پرورش مازندران که در استانداری تشکیل شد به عنوان رئیس این شورا، گفت: تمامی شهرداری ها، به ویژه شهرداری ساری در اسرع وقت نسبت به اجرای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اقدام کند.

"حسین کمالی" مدیر کل آموزش و پرورش  مازندران نیز موضوع ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی را به عنوان یکی از دستورات دارای اولویت شورای آموزش و پرورش دانست و از اجرایی نشدن این مصوبه توسط مسئولان امر گلایه‌مند و خواستار اجرای فوری آن شد.

 همچنین "علیرضا حمیدی" معاون خدمات شهری به عنوان نماینده شهرداری ساری نیز طی گزارشی در خصوص فراهم کردن ایاب و ذهاب رایگان دانش آموزان استثنایی اعلام کرد: در راستای اجرای این مصوبه الزامی برای شهرداری ساری وجود ندارد.

"سید سروش ساداتی جمالی" رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران نیز با ارائه گزارش و مستندات کاملی مبنی بر الزام شهرداری ها برای اجرای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اظهار کرد: در بند «د» تبصره ۵ بودجه سال ۱۴۰۲ بندی قرار دارد که در بحث توسعه حمل و نقل عمومی داخل شهری بحث ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را هم در کنار این موضوع قرار داده و حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان منابعی را در قالب انتشار اوراق در اختیار گذاشتند که شهرداری با هماهنگی وزارت کشور بتواند این کارها را انجام دهد.

این مسئول با اشاره به نامه معاون اول رئیس‌جمهوری به وزیر کشور در این باره گفت: انتظار ما این است که امسال بابت ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی در سطح استان مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین ۲۴ خرداد ماه امسال نامه‌ای از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به استانداران سراسر کشور برای تأمین حمل و نقل رایگان دانش‌آموزان استثنایی ابلاغ شد.

جمالی بیان کرد: یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها در آموزش و پرورش استثنایی، زندگی روزمره این فرزندان در جامعه است و ما تلاش می کنیم که این افراد بتوانند حداقل های زندگی را در جامعه بیاموزند.

ساداتی با عنوان این که آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران برای رفاه و غذای گرم دانش آموزان با نیازهای ویژه هزینه می‌کند گفت: ۶ میلیارد تومان در سال گذشته برای سرویس ایاب و ذهاب هزینه شد تا کمک حال این خانواده ها باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با اشاره به اینکه ۵۵ مدرسه با ۲۶۸۴ دانش آموز با نیازهای ویژه در مازندران فعال هستند، افزود: باید تمام تمرکز را برای تعلیم و تربیت این دانش آموزان داشته باشیم، ولی هزینه سرویس ایاب و ذهاب و درمان برای خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار کمرشکن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha