• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402070100674
  • خبرنگار : 50201

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس مطرح کرد

کمبود معلم در غرب مازندران

کمبود معلم در غرب مازندران

ایسنا/مازندران نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ضعف مدیریتی که وجود دارد در غرب مازندران با کمبود معلم مواجه هستیم اما در شرق استان تراکم نیرو وجود دارد.

محمدعلی محسنی در حاشیه نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس در دبستان شاهد نوشهر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توجه مجلس یازدهم به آموزش و پرورش و تصویب مصوباتی در این زمینه اظهار کرد: مجلس از ابتدا با توجه به اهمیت آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی توسعه در هر کشور، توجه خاصی به این وزارتخانه داشت.

وی رتبه بندی معلمان را بعد از ۱۸ سال توسط مجلس را به عنوان یکی از امتیازات پررنگ این دوره برشمرد و گفت: هرچند هماهنگ نبودن‌ها باعث شد تا سال گذشته دستاورد اصلی که باید حاصل می شد کمرنگ بود، اما رئیس جمهور و سایر دست اندرکاران در پی این هستند تا این طرح با حلاوت به کام معلمان باشد.

کمبود معلم در غرب مازندران

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود معلم در این حوزه انتخابیه، تصریح کرد: در این سه شهرستان به بیش از ۶۰۰ معلم نیاز است. با وجود دعوت از همه بازنشستگانی که علاقه مند بودند و شاغلان در قالب حق التدریس، متاسفانه باز هم کمبود بیش از ۴۷ معلم در سه شهرستان وجود دارد. برای جبران این کمبود قرار شد با وزیر آموزش و پرورش صحبت شود.

این نماینده مجلس افزود: آنچه که به صورت جدی آموزش و پرورش منطقه را می‌رنجاند استخدام معلمان غیر بومی برای منطقه است که بعد از استخدام نمی مانند و به شهر خود باز می‌گردند.

محسنی بندپی متذکر شد: در شرق مازندران با تراکم نیرو مواجه هستیم و بیش از ۳۰ درصد افزایش نیرو وجود دارد ولی در غرب مازندران با کمبود نیرو مواجه هستیم.

کمبود معلم در غرب مازندران

وی در خصوص تامین تجهیزات آموزشی مدارس گفت: امسال هم با هماهنگی سازمان نوسازی مدارس، خرید تجهیزات از جمله میز و صندلی، دستگاه چاپ و تکثیر در دستور کار است تا هم از محل دولتی و هم خیرین تامین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha