• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402063019085
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان:

۵۰ میلیارد برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان نیاز است

۵۰ میلیارد برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان نیاز است

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان نیاز است.

محسن رشیدی سی‌ام شهریورماه در جلسه شورای اداری لرستان با محوریت تجلیل از دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب ارزش‌های نظام مقدس است، اظهار کرد:‌ صهیونیست‌ها هویت و تمدن اسلامی ما را نشانه گرفته‌اند و در این راستا بناهای تاریخی بسیاری را تاکنون تخریب کرده‌اند و باید با تلاش‌های میراث فرهنگی، هویت‌های ملی ما حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه تاریخ همیشه در معرض دو آسیب فراموشی و تحریف بوده است، بیان کرد: اگر دفاع مقدس را برای نسل آینده حفظ نکنیم، ممکن است مورد تحریف قرار گیرند.

رشیدی با بیان اینکه دشمن القا می‌کند هیچ تلاشی در کشور صورت نگرفته است، اضافه کرد: باید با روحیه ایثارگری و جهاد، کمبودها و سختی‌ها را تبدیل به فرصت کنیم، تجربه دفاع مقدس بهترین الگو برای موفقیت در این مسیر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر اینکه باید واقعیت‌های دفاع مقدس نگاشته شود، تصریح کرد: در ساخت موزه دفاع مقدس اگر استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ورود نمی‌کردند شاید هنوز آماده نبود، اما باید تلاش کنیم تجهیزات موزه نیز به نحو احسن تأمین شود.

وی با اشاره به یادمان‌های شهدای لرستان افزود: برای ساخت یادمان‌ها ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از دولت دریافت و در شهرهای مختلف تاکنون هزینه شده است.

رشیدی افزود: ۴۸ موضوع در دفاع مقدس داریم که یک موضوع آن خاطره و رمان است و مابقی موضوعات باقی مانده که کار را سخت‌تر می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه در حوزه کودک و نوجوان کار سخت شده اما در استان می‌توانیم کارهای خوبی صورت دهیم، افزود: یک پنجم شهدای ما دانش‌آموز و معلم هستند، اما نتوانسته‌ایم نقش آن‌ها را به خوبی تبیین و به جامعه معرفی کنیم.

وی با اشاره به حوزه داستان نویسی و کسب مقام سوم داستان و مقام دوم شعر دفاع مقدس، بیان کرد: باید نقش ادارات در دفاع مقدس هم بیان و کتاب‌هایی در این زمینه نگاشته شود.

رشیدی با بیان اینکه در حوزه اسناد توانسته‌ایم ۱۰ هزار سند رسمی را جمع‌آوری کنیم، افزود: این اسناد در موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: همچنین در حوزه تاریخ شفاهی استودیو سپاه در اختیار قرار گرفته و خاطرات رزمندگان و اطلاعات آن‌ها جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه جمع‌آوری خاطرات روحانیت عقب هستیم، افزود: دشمن در حوزه فضای مجازی موج ایجاد می‌کند و لازم است در فضای رسانه‌ای و مجازی با ساخت انیمیشن‌های مناسب کودکان را به سمت خود جذب کنیم.

رشیدی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بحث دانشنامه دفاع مقدس، فرمودند باید یاد و پیام شهدا حفظ شود که بخشی از آن با دانشنامه میسر است که در این مسیر حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان نیاز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان افزود: ۲۰۰ مقاله در این خصوص تاکنون به دبیرخانه واصل و باید دانشنامه‌ای مستدل و متقن تدوین شود که در این راستا ۱۲ گروه در استان در زیر مجموعه‌های ۱۵ نفره تشکیل و با تزریق اعتبار کار به خوبی پیش خواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha