• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402063018841
  • خبرنگار : 50134

کمیته احیای واحدهای تعاونی راکد و نیمه فعال در آذربایجان‌غربی تشکیل می‌شود

کمیته احیای واحدهای تعاونی راکد و نیمه فعال در آذربایجان‌غربی تشکیل می‌شود

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: استان آمادگی تشکیل کمیته احیای واحدهای تعاونی راکد و نیمه فعال را دارد.

محمد صادق معتمدیان، امروز ۳۰ شهریور در نشست صمیمی با فعالان، کارآفرینان و تشکل‌های کارگری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه سیاست دولت اجرای میانبرها برای احیای واحدهای تعاونی راکد و نیمه فعال است، استان آمادگی دارد کمیته احیا از واحدهای تعاونی راکد و نیمه فعال را راه اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بنا به دلایلی هنوز در بخش تعاون به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم، تصریح کرد: لازم است یکبار دیگر تعریف کلان در زمینه فعالیت تعاونی‌ها صورت گیرد و همچنین تدوین سندجامع تعاون کشور از الزامات است.

معتمدیان اظهار کرد: ۷ هزار تعاونی ثبت شده در استان وجود دارد که بیش از دو هزار از آن‌ها فعال و یا نیمه فعال هستند و سهم اشتغال استان در بخش تعاون محدود است.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: باتوجه به ظرفیت و پتانسیلی که در استان داریم برای احیای واحدهای تعاونی به حمایت و تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه افزایش خط اعتباری از درخواست‌های تعاونی‌ها است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت استان می‌شود با توسعه تعاونی‌ها و بازارچه‌های مرزی می‌توان در حوزه بین‌الملل جایگاه کسب کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کارآفرینان یک سرمایه ارزشمند هستند، یاد آور شد: ۳۴۸۰ واحد غیر فعال در استان داریم که بخشی بخاطر مشکل مالی و بخشی به دلایل حقوقی راکد شده اند که با بازنگری قوانین و پرداخت تسهیلات می توان مشکلات آنها را حل کرد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: در بخش جهش مسکن کارگران نیاز به کار و حمایت داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha