• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402063018666
  • خبرنگار : 71402

روسیه: ناتو کتمان نمی‌کند که ماهیت مانورهای نظامی آن مقابله با ماست

روسیه: ناتو کتمان نمی‌کند که ماهیت مانورهای نظامی آن مقابله با ماست

وزارت خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، ناتو این واقعیت را پنهان نمی‌کند که در جریان رزمایش‌های نظامی خود، در واقع در حال تمرین کردن اقداماتی برای دفع «حملات» روسیه است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: طبق اطلاعات موجود، رزمایش «مدافع پایدار» ناتو که برای بهار ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است، قلمرو چندین کشور اروپایی را پوشش خواهد داد و قرار است بیش از ۴۰ هزار نیرو در آن شرکت کنند.

این وزارتخانه گفت: این رزمایش، مانند سایر مانورهای سری مدافع پایدار، شامل استقرار نیروها و تجهیزات آمریکایی در اروپا و استقرار لجستیک برای چنین اقداماتی است. ناتو به طور مداوم در حال افزایش مقیاس رزمایش‌های خود در دهه‌های گذشته بوده است. آنها ماهیت تحریک‌آمیز و تهاجمی‌تر گرفته‌اند و عمدا بیشتر مانورها در نزدیکی مرزهای روسیه برگزار می‌شوند.

وزارت امور خارجه روسیه افزود، داده‌های مسکو نشان می‌دهد که تعداد پرسنل و تجهیزات نظامی درگیر در این مانورها هر سال افزایش می‌یابد و «به طور سیستماتیک، اقداماتی براساس ماده ۵ معاهده واشنگتن در مورد دفاع جمعی انجام می‌شود.»

در این بیانیه آمده است: در عین حال، اگر پیش از این افسانه‌های مانورهای این ائتلاف درباره دشمن «خیالی» در شرق بود، اکنون اعضای ناتو پنهان نمی‌کنند که آنها در حال تمرین اقداماتی برای دفع حمله‌ای از جانب روسیه هستند. ناتو در مورد سناریوهای واقع‌بینانه برای استفاده از نیروهای ناتو صحبت می‌کند.

این وزارتخانه یادآور شد که روسیه بارها ابتکارات مختلفی را برای تنش‌زدایی و کنار گذاشتن اقدامات تحریک‌آمیز به این بلوک نظامی پیشنهاد داده و به طور داوطلبانه مانورهای نظامی خود را به داخل کشورش منتقل کرده است. در این بیانیه آمده است: در پاسخ، اعضای ناتو ضمن ادای لفظی این واقعیت که به دنبال رویارویی با کشور ما نیستند، «نمایش زور» خود را به معنای واقعی کلمه بیخ گوش کشور ما ادامه داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha