• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402062918608
  • خبرنگار : 71290

سفیر ایران در نشست با تجار و فعالان اقتصادی مقیم تاجیکستان:

روابط ایران و تاجیکستان از رکود خارج و در مسیر توسعه همکاریها قرار گرفت

روابط ایران و تاجیکستان از رکود خارج و در مسیر توسعه همکاریها قرار گرفت

سفیر ایران در تاجیکستان در نشستی با جمعی از تجار و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم تاجیکستان به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و ظرفیت های موجود در دو کشور  در حوزه های اقتصادی و تجاری، صدور خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه‌های زیربنایی اشاره کرد و بر لزوم همفکری و هم افزایی به منظور توسعه همکاری ها بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سفارت ایران در تاجیکستان، علیرضا حقیقیان، سفیر ایران در تاجیکستان همچنین اظهار داشت: روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان با آغاز به کار دولت سیزدهم در چارچوب سیاست همسایگی از رکود خارج شد و روابط در مسیر توسعه همکاری قرار گرفت.

وی تصریح کرد:  آقای رئیسی اولین سفر خارجی خود در کسوت رئیس جمهور را به تاجیکستان انجام داد و طی آن درخواست کشورمان برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای مورد پذیرش کشورهای عضو قرار گرفت. در ادامه هم آقای امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان، پس از ۹ سال سفر پرثمری را به تهران انجام داد.

حقیقیان افزود: طی دو سال گذشته همکاری های قابل توجهی در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بین دو کشور انجام شده و هیئت های زیادی هم بین طرفین تبادل شده است. در این مدت چهاردهمین و پانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی در شهرهای دوشنبه و تهران برگزار شد و حجم مبادلات تجاری بین دو کشور بطور قابل توجهی افزایش یافت.

سفیر کشورمان گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری بین ایران و تاجیکستان را اولویت مهم و فوری برنامه کاری سفارت اعلام کرد و افزود: ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری ها در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، حمل و نقل و ترانزیت، گردشگری سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی، فناوری‌های پیشرفته و دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی وجود دارد که بایستی به سرعت آن را شناسایی و عملیاتی کرد.

حقیقیان همچنین از برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های آینده در شهر دوشنبه خبر داد.

در ادامه این نشست شرکت کنندگان به تشریح زمینه‌های فعالیت خود در بخشهای مختلف پرداختند و در پایان مقرر شد مشکلات و موانع فراروی همکاری اقتصادی و تجاری دو کشور مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به حل آنها اقدامات لازم به عمل آید. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha