• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062918511
  • خبرنگار : 50513

مدیرکل میراث فرهنگی استان عنوان کرد

ارائه غرفه رایگان در جشنواره ملی آش زنجان

ارائه غرفه رایگان در جشنواره ملی آش زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: غرفه آش و صنایع‌دستی ۱۰۰ درصد رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده خواهد شد و حتی برای کسانی که از استان‌های دیگر در جشنواره شرکت کرده‌اند، اسکان رایگان در نظر گرفته شده است.

 سیدسعید صفوی ظهر امروز (۲۹ شهریورماه) در نشست خبری شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سوغات کشور، با بیان اینکه جشنواره ملی آش به‌عنوان بزرگترین رویداد شهر در تقویم رویدادهای کشور ثبت شده است‌، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف در زنجان، شهر را تبدیل به شهر جشنواره‌ها کرده است. 

وی با بیان اینکه تاکنون سه رویداد زنجان در تقویم رویدادها به ثبت رسیده است، افزود: این رویدادها از جمله جشنواره آش ایرانی، نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و جشنواره بین‌المللی غذای اکو هستند و ۵ پروانه نیز آماده است تا در شورای ملی ثبت شود. 

صفوی با اشاره به اینکه جشنواره ملی آش و صنایع‌دستی مهرماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اتمام ماه محرم و ماه صفر، اوایل مهرماه برای برگزاری این رویدادها انتخاب شد. امیدواریم در سال‌های بعد در فصل تابستان این رویداد برگزار شود. شانزدهمین دوره جشنواره ملی آش و هفدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی هفتم تا یازدهم مهر سال‌جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین شهر زنجان برگزار خواهد شد. 

این مسئول با اشاره به اینکه این رویداد ملی یک رویداد شهرستانی نیز دارد، ادامه داد: رویداد شهرستانی نیز فردا ۳۰ شهریورماه با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده برگزار خواهد شد و پس از داوری ۱۰ نفر به رویداد ملی راه خواهند یافت.

صفوی با اشاره به اینکه تا امروز ۱۱ استان برای شرکت در جشنواره آش اعلام آمادگی کرده‌اند، متذکر شد: متاسفانه در این رویداد تا ۱۷ استان امکان شرکت وجود دارد و بیشتر از این امکان ارائه خدمات نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه از ۷ تا ۱۱ مهرماه هفدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی همزمان با جشنواره آش برگزار خواهد شد، گفت: در جشنواره ملی صنایع‌دستی ۳۰ استان و هر کدام ۵ هنرمند صنایع‌دستی معرفی خواهند شد. تفاوت جشنواره صنایع‌دستی امسال با سال‌های گذشته در این است که علاوه بر ۳۰ استان، شهرها و روستاهای جهانی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت؛ ۹ شهر و یک روستای جهانی صنایع‌دستی آثار خود را عرضه خواهند کرد. 

وی افزود: در این رویداد همزمان سوغات و خوراک‌های استان‌های شرکت‌کننده نیز عرضه خواهد شد. همچنین همزمان با این ۲ رخداد شب‌های فرهنگی نیز برنامه‌ریزی شده است. 

صفوی ادامه داد: غرفه آش و صنایع‌دستی ۱۰۰ درصد رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده خواهد شد و حتی برای کسانی که از استان‌های دیگر در جشنواره شرکت کرده‌اند، اسکان رایگان در نظر گرفته شده است. 

این مسئول با بیان اینکه  ورود شورای شهر و شهرداری به این عرصه لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: از شهرداری درخواست شده تا همچون سال گذشته مجموعه میراث فرهنگی را همراهی کنند و امیدواریم شاهد برگزاری هر چه بهتر این دو رویداد بزرگ در شهر زنجان باشیم. برگزاری این رویدادها می‌تواند مبنای جذب گردشگران از سایر استان‌ها باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha