• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402062918414
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل عنوان کرد

نسبت به سرنوشت شهر اردبیل بی تفاوت نباشیم

نسبت به سرنوشت شهر اردبیل بی تفاوت نباشیم

ایسنا/اردبیل رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به مبادی ورودی شهر، آن را دچار نابسامانی وشلختگی دانست و افزود: نسبت به سرنوشت شهر بی تفاوت نباشیم.

به گزارش ایسنا، میرمحمد سیدهاشمی ۲۹ شهریور در نشست خبری خود که به مناسبت برگزاری ششمین اجلاسیه رؤسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلان شهرها در محل شورای شهر انجام شد، گفت: ساماندهی مبادی شهر اردبیل دغدغه مردم و مسئولان است و این شلختگی شهر اردبیل شایسته نیست.

وی به برگزاری اجلاسیه رؤسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلان شهرها در اردبیل اشاره کرد و ضمن دعوت از صاحبنظران حوزه معماری و مهندسی و شهرسازی به این اجلاسیه خواستار بی تفاوت نبودن به سرنوشت شهر شد.

وی احداث پل های قدس و بسیج را کلاس درس و آموزشی برای مهندسان استان دانست و اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی اردبیل می تواند از این کارگاهها برای دانشجویان مهندسی استفاده کند.

سیدهاشمی در بخش دیگری از صحبتهای خود برگزاری اجلاسیه رؤسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلانشهرها را در راستای برنامه توسعه پایدار سازمان ملل برشمرد و گفت: چالش های معماری و شهرسازی شهرها در این اجلاسیه مطرح و با جمع بندی نقطه نظرات و استفاده از تجارب و ارائه راهکار اتمام خواهد یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: این اجلاسیه در روزهای ششم و هفتم مهرماه با اجرای معاونت های شهرسازی شهرداری و با حضور مقامات استان و ائمه جمعه در جهت رسیدن به شهری ایمن و فراگیر و انعطاف پذیر و پایبند برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: این اجلاسیه می تواند فرصتی برای معرفی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ باشد و ظرفیت های غنی استان مطرح شود.

این عضو شورای شهر افزود: شهر اردبیل در طول یک دهه گذشته بدون طرح تفصیلی و برنامه ریزی مدون برای ایمن سازی شهری بوده و از تصمیمات خلق الساعه و بی قانونی رنج برده است.

سیدهاشمی گفت: فقر فضای سبز شهری توسط امام جمعه اردبیل نیز بازگو و در افقی که در طرح تفصیلی ترسیم شده است، سرانه فضای سبز شهر اردبیل به ۵/۸ متر خواهد رسید.

وی ادامه داد: در اجلاسیه پیش رو پیگیر ساماندهی بافتهای فرسوده شهری هستیم و همچنین برای تشویق ساکنین این بافت شهری بدنبال ارائه برخی تشویق ها برای بهسازی و نوسازی هستیم.

رئیس شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود برآورد مالی ششمین اجلاسیه رؤسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلانشهرها را به میزبانی اردبیل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد: اعتبار لازم برای برگزاری اجلاسیه از محل بودجه پژوهش مدیریت شهری اردبیل تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha