به گزارش ایسنا، آزادراه شیراز- اصفهان از سال ۱۳۸۸ در دستور کار قرار گرفت تا مسیری ۲۲۲ کیلومتری از کل پروژه ۳۷۰ کیلومتری را در قالب یک کریدور شمالی جنوبی، در محدوده استان فارس احداث کند. طرحی که در بعد اقتصادی و با کاهش ۱۴۰ کیلومتری مسیر دو کلانشهر استراتژیک، مدت زمان سفر بین شیراز و اصفهان را تا میزان دو ساعت کاسته و زمینه صرفهجویی بیش از ۱۳۵ میلیون لیتر بنزین را فراهم و از شدت و تعداد تصادفات جادهای نیز بکاهد.
خیرالله خادمی، معاون وزارت راه و شهرسازی در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ بود که زمان پایان این پروژه را سال ۱۳۹۹ اعلام کرد، اما این کار به سرانجام نرسید و حتی سال گذشته هم در مقاطعی، چه از سوی رستم قاسمی -وزیر فقید راه و شهرسازی- و چه از سوی خادمی اعلام شد که تا پایان سال ۱۴۰۱، آزادراه شیراز به اصفهان حدفاصل شیراز به ایزدخواست به بهرهبرداری میرسد اما باز هم این وعده عملی نشد.
بیشتر بخوانید
آزادراه شیراز-اصفهان به ۱۴۰۱ نرسید
تکمیل آزادراه شیراز - اصفهان تا پایان تابستان
با وجود این، تیرماه امسال بود که خادمی ضمن اعلام پیشرفت ۹۸ درصدی آزادراه اصفهان-شیراز نسبت به تردد از این آزادراه که کارهای تکمیلی آن در حال انجام است، هشدار داد و گفت: هماینک کارهای تکمیلی این آزادراه نظیر نصب درزهای انبساط پلها، نصب جانپناهها در نقاط پرتگاهی و روی پلها، تابلوی علائم، خطکشی و سایر موارد هنوز تکمیل نشده و در حال انجام است.
آزادراه شیراز-اصفهان با حضور رئیسجمهور به بهرهبرداری میرسد
در آخرین خبرها درباره آزادراه شیراز-اصفهان، وزیر راهوشهرسازی امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت، گفت: آزادراه ۲۳۰ کیلومتری شیراز-اصفهان در مهرماه سال جاری با حضور رئیسجمهوری به بهرهبرداری میرسد.
مهرداد بذرپاش به تعدادی از پروژههای قابل افتتاح در حوزه حملونقل طی روزهای آتی اشاره کرد و با اعلام بهرهبرداری از آزادراه ۲۳۰ کیلومتری اصفهان- شیراز در سفر رئیس جمهوری به استان فارس گفت: تردد آزمایشی از این آزادراه آغاز شده اما این پروژه در مهرماه بهصورت رسمی افتتاح میشود.
انتهای پیام
نظرات