• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402062817640
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل بیمه سلامت استان:

۱۸ هزار بیمار صعب‌العلاج در لرستان نشان‌دار شده‌اند

۱۸ هزار بیمار صعب‌العلاج در لرستان نشان‌دار شده‌اند

ایسنا/لرستان مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۱۸ هزار بیمار صعب‌العلاج در استان نشان‌دار شده‌اند.

محسن اسدبیگی امروز ۲۸ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: عوامل مختلفی در راستای تأمین سلامت تأثیرگذار بوده و از طرفی انسان سالم مبنای توسعه پایدار است.

وی تصریح کرد: یک دستگاه و نهاد به تنهای نمی‌تواند سلامت را تأمین کند و نیاز به هماهنگی بین‌بخشی است و همکاری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و حمایت‌های مسئولان استان در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس آمار، لرستان در ثبت و جذب اعتبارات حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج در سطح کشور مقام نخست دارد.

اسدبیگی اضافه کرد: در اوایل طرح با ثبت‌نام و جذب اعتبارات هم‌اکنون ۱۸ هزار نفر بیمار صعب‌العلاج در این استان نشان‌دار شده‌اند.

وی با بیان اینکه لرستان در حوزه پرداختی‌های بیماران صعب‌العلاج در کشور در رتبه‌های اول و دوم قرار دارد، افزود: اعتبار اولیه این مجموعه ۱۷ میلیارد ریال بوده ولی تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۳ هزار و ۹۰۰ پرونده در استان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان کرد: صندوق خاص و صعب‌العلاج به کل جمعیت استان تعلق دارد و این صندوق مختص بیمه سلامت نیست.

اسدبیگی ادامه داد: تمام بیماران صعب‌العلاج استان را در قالب ۱۰۷ بیماری تحت پوشش قرار می‌دهد و تاکنون ۱۰ برابر اعتبار به بیماران صعب‌العلاج کمک هزینه پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به افراد آسیب‌پذیر توجه ویژه دارد و چون هزینه‌های بیماری‌های خاص تمام اقشار جامعه را تحت فشار قرار می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به تمام افراد دارای شرایط کمک می‌کند، اضافه کرد: در راستای شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج استان ۵۲ کمیته تشکیل و تلاش می‌شود تا حد امکان حمایت‌های لازم برای این افراد جذب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha