به گزارش ایسنا، یاسر خانی در نشست خبری به مناسبت آغاز دومین رویداد از سلسله رویدادهای پل سرمایهگذاری تحت عنوان «پل دوم: لجستیک و حملونقل هوشمند»، گفت: شرکت سینا از سال ۱۳۹۶ کار خود را آغاز کرده و در مقاطع مختلف کارهای متنوعی انجام داده است. سینا، بازوی سرمایهگذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان است و ۹ شرکت زیرمجموعه دارد.
وی ادامه داد: سرمایهگذاری خطرپذیر یا VC در کشور زیاد است، اما ما زیرمجموعه موسسه دانشمند از هلدینگهای بنیاد مستضعفان هستیم و باید در خدمت شرکتهای بنیاد باشیم. از این رو در دوره جدید مدیریت، سند راهبردی سینا را بر اساس اسناد بالادستی بنیاد مستضعفان تدوین کردیم؛ دو موضوع به عنوان راهبردهای اساسی برای فعالیتهایمان در نظر گرفتیم. یکی فعالیت در زنجیره ارزش بنیاد مستضعفان که در خدمت هلدینگهای مختلف انرژی، حملونقل و معدن باشیم؛ راهبرد دوم محرومیتزدایی است که بنیاد مستضعفان در این زمینه بنیاد علوی را دارد. ممکن است برخی از زمینهها منجر به محرومیتزدایی شود و دیگری در خدمت پیشرفت مناطق محروم باشد.
مدیرعامل شرکت توسعه دانشبنیان سینا خاطرنشان کرد: برای اینکه بهصورت متمرکز به موضوعات مختلق بپردازیم، بعد از بررسی به این نتیجه رسیدیم که در هر فصل بهصورت متمرکز به یک موضوع رسیدگی شود از نظر اجرایی و عملیاتی برنامه داشته باشیم. از این رو پلتفرمی تحت عنوان «پل سرمایهگذاری» طراحی کردیم که اجرایی شد.
خانی با بیان اینکه اولین پل در زمینه خوراک دام طراحی و پیادهسازی شد، گفت: ۳۱ اردیبهشت اختتامیه بود و ۴۵ طرح و استارتآپ شرکت داشتند و ۱۸ میلیارد تومان سرمایهگذاری انجام دادیم. خوراک دام یکی از موضوعات کلیدی ما در کشور است و نهادههای دام و طیور دومین کالای وارداتی است و حجم زیادی از نظر ارزی و حجمی دارد؛ از جهت دیگر در مناطق محروم برخی مردم به دامداری مشغولند و برای تامین خوراک دچار مشکل هستند به همین دلیل در اولین رویدادمان به این موضوع پرداختیم.
وی ادامه داد: با توجه به تجربه اول پل سرمایهگذاری، در پل دوم به موضوع حملونقل لجستیک وارد شدیم؛ کشور ما در شاهراه ارتباطی قرار دارد؛ کریدور شمال-جنوب میتواند منافع زیادی از نظر اقتصادی و ژئوپلتیک داشته باشد. به همین دلیل برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت پشتیبانی عملی داشته باشیم، رویداد دوم را حملونقل قرار دادیم. در این رویداد در خدمت سازمانهایی از جمله وزارت راه، هلدینگ حملونقل سینا، اتاق بازرگانی، انجمن حمل ونقل ریلی، انجمن حملونقل کشور، معاونت علم و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی هستیم.
مدیرعامل شرکت توسعه دانشبنیان سینا ادامه داد: تا الان بیش از ۸۰ طرح به دبیرخانه رویداد ارسال شده که در حال بررسی آنها هستیم تا طرح برتر را انتخاب کنیم. سه طرح برتر در مسابقه ما در طول رویداد پل سرمایهگذاری حضور پیدا میکنند و ما تا سقف ۲۰ میلیارد تومان آمادگی سرمایهگذاری داریم. همچنین نمایشگاهی از شرکتهای فعال در زمینه حملونقل حضور دارند و پیشبینی میکنیم در جمع رویداد شرکتهای دانشبنیان با سرمایهگذاران هم اتفاق خوبی بیفتد.
خانی با تشریح فعالیتهای حوزه حملونقل صندوق خطرپذیر سینا، توضیح داد: در حوزه حملونقل با سازمان بنادر و مدیرکل طرحهای توسعه حملونقل همکاری میکنیم؛ همچنین تاسیس صندوق پژوهش و فناوری حملونقل پیشرفته را در دستور کار داریم که درخواست سهم ۵۱ درصدی از این صندوق را داشتیم و ماموریت اصلی صندوق، سرمایهگذاری روی طرحهای دانشبنیان و خلاقانه است.
وی با بیان اینکه این رویداد پنجم مهرماه برگزار میشود، گفت: کشور ما در یک شاهراه ارتباطی قرار دارد و امیدوارم بتوانیم از مواهب حملونقل استفاده کنیم؛ همچنین با توجه به اینکه کریدور شمال-جنوب در مناطق محروم قرار دارد میتواند برای پیشبرد هدف اشتغال برای مناطق محروم هم موثر باشد. ما همچنین آمادگی داریم که از شرکتهای فعال برای محرومیتزدایی هم حمایت کنیم؛ برای اینکه بتوانیم کشور و اقتصاد را به سمت دانشبنیانی پیش ببریم و قدمی در این راستا برداریم.
انتهای پیام
نظرات