• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062817040
  • خبرنگار : 50160

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی خبرداد

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومانی اعتبار برای ناجیان سواحل

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومانی اعتبار برای ناجیان سواحل

ایسنا/زنجان رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: با نگاه حمایتی دولت امروز ناجیان سواحل دستمزد چند برابر دریافت می‌کنند.

مهدی حیدری شامگاه دیروز (۲۷ شهریورماه) در مجمع سالیانه هیئت نجات غریق زنجان با بیان اینکه نگاه دولت مردمی در همه بخش‌ها حمایتی است، اظهار کرد: امروز با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت ناجیان سواحل دستمزد چند برابری دریافت می‌کنند و این مهم برای اولین بار بعد از انقلاب در دولت مردمی اتفاق افتاده است

وی از تدوین طرح اشتغال‌زایی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در این طرح با عنوان غواصی استخری در صددیم در مرحله اول غواصی را در استخرها آموزش داده و در مراحل بعدی در دریاها با مجوز باشگاه غواصی این آموزش‌ها را دیده و با حامیان مالی نیز قرار دادهای سودآور بسته شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مدرسان نجات غریق  اجازه کار در سدها را ندارند و جستجوی اجساد نیز از وظایف قانونی آتش‌نشانی و  هلال‌احمر است، توضیح داد: این دو سازمان تجهیزات مناسب برای این کار را در اختیار دارند و آموزش تند آب دیده‌اند.

وی همچنین  گفت: بیش از ۳۳ هزار معلم ورزش را آموزش دادیم تا ۱۴ میلیون دانش‌آموز را آموزش دهند که چگونه غرق نشوند.

حیدری با بیان اینکه با افتخار دوره های مدرسی را با تکیه بر توانمندی نیروهای بروز مدرس داخلی برگزار کردیم، تصریح کرد: برگزاری پیش آزمون مدرسی نیز سطح خروجی این دوره را بالاتر برد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در ادامه با تأکید بر اهمیت نظارت بر اماکن ورزشی، اظهار کرد: سامانه نظارت بر اماکن آبی مشترک با فدراسیون شنا در اختیار هیئت‌های ورزشی است و به صورت بانک اطلاعاتی در اختیار وزارت نیز قرار دارد.

وی در ادامه افزود: تمام اماکن آبی باید تأییدیه فنی با سرفصل‌های مشخص از هیئت شنا و نجات غریق داشته باشند، بنابراین باید بازدیدهای دوره‌ای از سوی هیئت‌ها انجام شود تا صدور مجوز از سوی ادارات ورزش و جوانان صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha