• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402062716875
  • خبرنگار : 50194

کمک خیران برای احداث ساختمان ICU بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور

کمک خیران برای احداث ساختمان ICU بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور

ایسنا/مازندران مجمع خیرین سلامت شهرستان نور با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و در این جلسه خیران متعهد شدند با کمک ۱۵ میلیارد ریالی ساختمان ICU شماره دو بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان را احداث کنند.

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور امروز در مجمع خیران سلامت این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان نور با توجه به گردشگر پذیر بودن تنها یک بیمارستان دارد با توجه به جمعیت پراکنده و خانه دومی‌ها در ایام تعطیلات پذیرای چهار برابر جمعیت خود است.

وی تصریح کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) در برخی از امکانات دچار کمبود است که با همت و ایثارگری مدیران در شبکه بهداشت و درمان مطالبه بیماران را پاسخ می‌دهد اما نیازمند افزودن بخش‌های دیگر و تجهیزات در بیمارستان است.

فرماندار شهرستان نور از کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی توسط خیرین شهرستان برای ساخت ساختمان "ای سی یو ۲ " که نیاز ضروری بیمارستان است، خبر داد.

وی ادامه داد: احداث ساختمان "ای سی یو ۲ " بیمارستان امام خمینی(ره) نور به زودی آغاز خواهد شد و پس از اتمام با کمک مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت و خیرین تجهیز می شود.

کمک خیران برای احداث ساختمان ICU بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور

پولادی حوزه درمان را یکی از اولویت‌های مهم خود دانست و افزود: اگر سلامت جسم و روان در جامعه نباشد موضوعات اقتصادی و اجتماعی را نیز تحت شعاع خود قرار می‌دهد که نیازمند قوی‌تر شدن در حوزه بهداشت و درمان است.

فرماندار شهرستان نور ادامه داد: دستور کتبی "سی تی اسکن ۳۲ اسلایس" برای بیمارستان امام خمینی (ره) نور گرفته شد و تا دو ماه آینده به تجهیزات بیمارستان اضافه می‌شود.

کمک خیران برای احداث ساختمان ICU بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور

وی افزود: دو خیر نیک اندیش طی هفته‌های آینده بیمارستان امام خمینی نور را به دستگاه سونوگرافی پیشرفته و ماموگرافی تجهیز می‌کنند و قول داده‌اند پس از گرفتن مجوزهای لازم، یک دستگاه "ام آر آی" بالای ۱۰۰ کیلو که تنها یک عدد از آن در بابل وجود دارد، به بیمارستان نور تحویل دهند.

پولادی بیان کرد: هر جا مردم پای کار بودند زودتر به نتیجه رسید در این راستا باید برای احداث ساختمان "ای سی یو۲ " با برنامه و هدف‌گذاری آینده گام‌ها را محکم برداریم.

دکتر "رسول ظفرمند" معاون اجرایی مرکز بهداشت استان مازندران در این جلسه اظهار کرد: با توجه به جغرافیای شهرستان نور لازم است به سمت توریست درمانی برویم.  

کمک خیران برای احداث ساختمان ICU بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور

ظفرمند افزود: سرعت رشد و تنوع بیماری‌ها به حدی زیاد است که سیستم بهداشت و درمان کشور از نظر تجهیزات نمی‌توانست به سرعت آن برسد و حمایت و کمک خیرین در تجهیز بیمارستان‌ها نقش اصلی را داشته است.

دکتر "سید حمید حسینی" مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور ضمن قدردانی از خیرین که همیشه به حوزه بهداشت درمان نگاه ویژه‌ای داشتند، اظهار کرد: نماد همکاری خیرین در اسفند ۱۳۹۸ و شیوع ویروس کرونا کاملا ملموس بود چرا که شهرستان در آن برهه از زمان در تامین حفاظت فردی دچار مشکل شده بود و اگر کمک مردم و خیرین نبود خارج شدن از چالش واقعا سخت بود.

کمک خیران برای احداث ساختمان ICU بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۶۲۰ هزار مراجعه کننده درمانی به بیمارستان و جامع سلامت داریم، تصریح کرد: طی چهارماه اخیر حدود ۳۰۰ بیمار در "آی سی یو" بیمارستان علیرغم کمبود امکانات بستری شدند و نیاز مبرم به ساخت ساختمان "ای سی یو شماره ۲" وجود دارد.

"محمدی" رئیس بیمارستان امام خمینی شهرستان نور با اشاره به اینکه این بیمارستان با ۱۳۵ تخت مسطح برای ۱۳۰ هزار جمعیت شهرستان است، اظهار کرد: این بیمارستان در سال ۱۳۵۴ کلنگ زنی شد و در سال۱۳۶۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. بیمارستان بیش از ۴۰ سال‌ قدمت دارد و علاوه بر فرسودگی ساختمان، تجهیرات آن نیز مستهلک شده‌ و نیازمند نوسازی و مرمت برای ارائه بهتر خدمات است.

وی با اشاره به اینکه هر سال ۱۳۰ هزار بیمار در اورژانس و حدود ۳۰ هزار نفر در درمانگاه تخصصی ویزیت می‌شوند، تصریح کرد: حدود ۵ هزار عمل جراحی در طول یکسال انجام می‌شود که نشان دهنده زحمات و تلاش‌های کادر مجرب و دلسوز بیمارستان علیرغم تمام مشکلات با دریافتی بسیار ناچیزی ارائه خدمت می‌دهند.

کمک خیران برای احداث ساختمان ICU بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور افزود: یکی از مهمترین تجهیزات مشکل دار دستگاه "سی تی اسکن" بود که با حضور استاندار مازندران و شهرستان نور در وزارت بهداشت قول دریافت آن طی ماه‌های آینده گرفته شد تا جایگزین دستگاه فعلی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha