• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402062716733
  • خبرنگار : 50180

یک مسئول:

۳ میلیون اصله نهال در کرمانشاه تولید شد

۳ میلیون اصله نهال در کرمانشاه تولید شد

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از تولید سه میلیون اصله نهال در نهالستان‌های دولتی و خصوصی استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

 عبدلعلی جلیلیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان  اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون اصله نهال در استان کرمانشاه تولید و آماده کاشت شده، گفت: ۲.۲ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و نیز جایگاه های موقت تولید نهال استان تولید شده و مابقی نیز در ۹ نهالستان فعال بخش خصوصی استان تولید شده است.

جلیلیان با بیان اینکه استان کرمانشاه دو نهالستان سردسیری و گرمسیری دارد که در مجموع حدود ۴۰ هکتار مساحت دارند، گفت:  مجموع ظرفیت تولید این نهالستان‌های دولتی تولید سه میلیون اصله نهال در سال است.

وی با بیان اینکه نهالستان سردسیری استان در شهرستان اسلام‌آبادغرب قرار داشته و ۱۶ هکتار وسعت دارد، گفت: عمده نهال‌های موجود در این نهالستان گونه‌های سردسیری و پارکی شامل زالزالک، زبان‌گنجشک، عرعر، اقاقیا، بنه، بادام، گلابی وحشی و... است.

وی افزود: در نهالستان گرمسیری استان نیز که در شهرستان سرپل‌ذهاب قرار دارد و ۲۳ هکتاری است، انواع گونه‌های گرمسیری شامل کهور، اکالیپتوس، آکاسیا، شیشه‌شور، انار و... تولید می شود.

جلیلیان افزود: پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال دو میلیون اصله نهال دیگر در نهالستان‌های دولتی و خصوصی استان تولید شود که در این صورت مجموع تولید نهال در استان در سال جاری به پنج میلیون اصله خواهد رسید.

 جلیلیان با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع ۶۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان کرمانشاه تولید شد، رشد جهشی تولید نهال در نهالستان‌های استان را در پی برنامه ریزی برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در یک بازه زمانی چهار ساله در کشور اعلام کرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha