• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402062615988
  • خبرنگار : 71295

با آمادگی صد درصدی جهت پایداری گاز در فصل زمستان

اتمام عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس‌جنوبی

اتمام عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس‌جنوبی

ایسنا/بوشهر تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم پارس جنوبی با هدف افزایش سطح در دسترس بودن و ارتقاء قابلیت اطمینان واحدهای تولیدی گاز برای زمستان 1402 با انجام اقدامات شاخص نوآور پایان یافت.

حسین باغبان مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی با اعلام پایان موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی در یک بازه زمانی 13 روزه خبر داد و گفت: تعمیرات اساسی یک اقدام پیشگیرانه به منظور افزایش سطح در دسترس بودن و ارتقاء قابلیت اطمینان واحدهای تولید گاز و همسو با تولید حداکثری و پایدار انجام می‌شود.

باغبان اجرای اصولی تعمیرات اساسی را در بلندمدت با اهمیت برشمرد و یادآور شد: انجام به موقع تعمیرات اساسی موجب کاهش هزینه‌های تعمیراتی، کاهش تعمیرات اضطراری تجهیزات و واحدها و افزایش طول عمر آنان، کاهش ریسک‌های ایمنی و زیست محیطی و افزایش راندمان فرایندها می‌شود.

اتمام عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس‌جنوبی



وی با اشاره به واحدهایی که در آن ها تعمیرات اساسی صورت گرفته است، افزود: تعمیرات اساسی در تمامی واحدهای پالایشگاهی از جمله ردیف‌های گازی، واحد تثبیت میعانات گازی، واحد گوگردزدایی و ... با ضوابط کامل ایمنی و فنی انجام شده است که به همین منظور در یک بازه 13 روزه، با انجام 1480 دستورکار تعمیراتی در این واحدها، این تعمیرات با موفقیت خاتمه یافته است.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی افزود: واحد آب، برق و بخار نیز مهم ترین واحدی بوده است که کار تعمیرات اساسی با نهایت سرعت و البته دقت در آن به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از قطعات ایرانی و تولید داخل گفت: در این تعمیرات اساسی، 51 تجهیز بزرگ به درخواست واحدهای فرآیندی و بازرسی فنی، دمونتاژ، تمیزکاری و مورد بازرسی فنی قرار گرفتند.

اتمام عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس‌جنوبی



وی ادامه داد: همچنین 11 مورد تعویض خط لوله، 48 درخواست تعویض پیچ و مهره فرسوده و 280 شیر اعم از شیرهای دستی و کنترلی، تعویض و تعمیر شده‌اند و کالیبراسیون 57 عدد شیر ایمنی نیز به صورت کامل انجام شده است که استفاده از قطعات ایرانی و حمایت از تولید داخل در تمامی موارد در دستور کار بوده است.

باغبان با اشاره اهمیت تولید پایدار گاز در شرایط جنگ اقتصادی خاطرنشان کرد: در تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم، در حالی با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی 4 روز به منظور توقف کامل تولید (توتال شات دون) در این پالایشگاه پیش‌بینی شده بود که بازه کلی این تعمیرات نیز از 17 روز به 13 روز کاهش پیدا کرده بود تا حداکثر اقدامات تعمیراتی در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن صورت بگیرد.

مدیرپالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به حجم کار صورت گرفته گفت: در این بازه تعمیرات اساسی بالغ بر 87 هزار نفر ساعت کار برنامه‌ریزی، و اجرا شده است که می‌بایست صدور بالغ بر ۲۶۰۰ مجوز کار و همچنین 2 هزار نفر ساعت آموزش را نیز به آن اضافه کرد.

باغبان انجام اصولی و رعایت نکات ایمنی در طی فرآیند تعمیرات اساسی را مهم برشمرد و گفت: تعمیرات اساسی به منظور کاهش هزینه‌های مالی و زمانی تولید انجام می شود و پایان موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی این پالایشگاه خود موید انجام دقیق دستورالعمل‌های فنی است که بسیار حائز اهمیت است.

اتمام عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس‌جنوبی



مدیرپالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با تقدیر و تشکر از همکاران خود در این پالایشگاه گفت: پالایشگاه دوم با تولید روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، 350 تن گوگرد و 58 هزار بشکه میعانات گازی در روز، رکورد دار تولید در بین پالایشگاه‌های دوفازی ست که هم‌اکنون برای ایفای نقش حیاتی و بااهمیت خود به مدار تولید پایدار و حداکثری بازگشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha