• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402062615924
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان خبرداد

واگذاری مراکز جوار دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه‌ها

واگذاری مراکز جوار دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه‌ها

ایسنا/لرستان مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: مراکز جوار دانشگاه رها نشده‌ بلکه با برنامه TCM به دنشگاه‌ها واگذار شده‌اند.

حشمت‌اله معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با مراکز جوار دانشگاه، اظهار کرد: این مراکز رها نشده‌اند بلکه برنامه عوض شده به TMC یعنی مرکز مدیریت و افزایش مهارت‌های شغلی، که قبلاً به صورت دولتی و به اسم مراکز ASD برگزار می‌شد و ما خودمان مراکز را تجهیز کرده و مربی دولتی می‌فرستادم یا به صورت برون سپاری و خرید خدمات با آموزشگاه‌های آزاد قرارداد می‌بستیم که کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه عوض شده و مدیریت این مراکز به خود دانشگاه‌ها واگذار شده است، الان ما در سطح استان در تمام دنشگاه‌ها مرکز جوار دانشگاه را داریم و مدیریت دخل و خرج آن با خود دانشگاه‌هاست و براساس چارت فنی‌و حرفه‌ای آموزش داده و برای آزمون به ما معرفی می‌کنند.

معتمدی بیان کرد: در حوزه دانشگاه چون دانشجویان را آموزش می‌دهیم خروجی کار بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجویان مشخص می‌شود، اگر بخواهیم بگوییم یک دانشجو تنها با دوره‌های سه ماهه ما به یک مهندس تبدیل شده درست نیست اما ما به توانمندی فرد کمک کردیم و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رابطه با دانشجویان اینگونه است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان تصریح کرد: بالای ۵۰ درصد کارآموزهایی که در مراکز دولتی داریم دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هستند.

وی افزود: فرد دانشجو در کنار آموزشی که می‌بیند باید برای دریافت آموزش فنی و حرفه‌ای اراده داشته باشد، برخی از دانشجویان اعتقادی به این آموزش‌ها ندارند و باید انجام شود.

معتمدی ادامه دد: جامعه باید بدانند به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیاز است و کسی تا احساس نیاز نکند به زور آوردن این افراد سر کلاس فنی و حرفه‌ای جوابگو نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha