غلامرضا مرحبا، با اشاره به روند لایروبی بندر آستارا، اظهار کرد: سطح آب دریای خزر پایین رفته و مشکل دریفت(نیروی امواج) فقط در بندر آستارا نیست و بسیاری از بنادر غیر ایرانی خزر نیز با این مشکل مواجه شده اند.
وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی تمام ظرفیت خودش را در دریای خزر بسیج کرده و لایروبی بندر آستارا را انجام داده است، افزود: شرکت بهره بردار اقدام به خرید و مونتاژ دو دستگاه شناور برای لایروبی و نگهداری حوضچه بندر کرده است.
نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی خبری، با اشاره به آمادگی گمرک و سازمان بنادر جهت راه اندازی کشتی های رو-رو، عنوان کرد: برای راه اندازی کشتی های تجاری، بیشتر از لایروبی به بازاریابی نیاز داریم.
مرحبا، آستارا را دارای حمل و نقل ریلی و ترانزیت زمینی دانست که به عنوان رقیب عمل می کنند و یادآور شد: باید براساس مزیت های حمل و نقلی اقدام به بازاریابی و جذب مشتری کنیم لذا در صورت فراهم شدن شرایط و مشتری کافی، حمل و نقل دریایی را با کشتی های رو-رو در بندر آستارا فعال خواهیم کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بندر آستارا را نیازمند مشتری پایدار دانست و اضافه کرد: لایروبی و نگهداری بندر نیز در حال انجام است و با راه اندازی حمل و نقل دریایی، ترافیک کامیون ها هم در گمرک آستارا کاهش می یابد.
وی از آماده سازی پل ماشین رو جدید در مرز آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم تا چهار ماه آینده شاهد تکمیل پل باشیم که نقش مهمی در کاهش ترافیک شهر دارد؛ همچنین در حال آماده سازی یک تیرپارک بزرگ در آستارا هستیم که کامیون ها را از سطح شهرستان جمع آوری می کند.
مرحبا، با بیان اینکه یک سامانه نوبت دهی کارا در این تیرپارک فعال خواهد شد، عنوان کرد: به دنبال کاهش ترافیک کامیون ها در شهر آستارا هستیم.
وی با اشاره به اهمیت گیلان و آستارا در کریدور شمال به جنوب، اضافه کرد: دنیا نسبت به اهمیت راه آهن رشت - آستارا واقف بوده و می توانیم با ترانزیت ترکیبی فرصت اقتصادی خوبی را برای کشور و استان فراهم کنیم.
انتهای پیام
نظرات