• جمعه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402062415062
  • خبرنگار : 50377

امام جمعه موقت ساری تاکید کرد

ضرورت ارتقای سطح علمی دانش آموزان و دانشگاه‌ها در عصر حاضر

ضرورت ارتقای سطح علمی دانش آموزان و دانشگاه‌ها در عصر حاضر

ایسنا/مازندران امام جمعه موقت ساری با اشاره به بازگشایی مدارس و حوزه‌های علمیه گفت: سطح علمی مدارس و دانشگاه‌ها باید بالا برود. رسالت معلمان این است که به روز باشند و بهترین فنون را به جوانان منتقل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین حسینی کارنامی در نماز جمعه ۲۴ شهریور ماه ساری، ضمن دعوت به تقوای الهی و توصیه به پرهیزکاری اظهار کرد: فضای دهه آخر صفر باید مانند دهه اول محرم باشد و آنقدرها که به عاشورای حسینی اهتمام می ورزیم باید به رحلت پیامبر هم توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به وقوع سیل در کشور لیبی که موجب مرگ هزاران نفر شده است، تصریح کرد: هرچند این کشور سال‌ها در سیطره استعمار قرار داشته است و به‌دلیل لایروبی نشدن سدها، وقوع بلایای طبیعی سبب مرگ هزاران نفر شد که هرچند سوء مدیریت در این حادثه دخیل بوده است.

حسینی کارنامی افزود: حرکت مذهبی و راهپیمایی مقدس اربعین امسال عظیم و باشکوه برگزار شد حاکی از این بود که دولت مردمی سیزدهم حمایت مناسبی برای برپایی این آئین‌ها داشته است و انتظار داریم فضای به وجود آمده در اربعین را قدر بدانیم.

امام جمعه موقت ساری با ابراز تاسف از اینکه دشمن در حال تصویر نادرستی از اهل سنت و سیستان و بلوچستان در دنیا است، خاطرنشان کرد: درحالی که مردم این دیار شهید داده و پای رکاب نظام اسلامی هستند.

وی افزود: دشمن در تلاش است تا با دوقطبی سازی مذهبی تفرقه اندازد اما مسلمانان باید بیدار باشند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی با اشاره به بازگشایی مدارس و حوزه‌های علمیه بیان کرد:  سطح علمی مدارس و دانشگاه‌ها باید بالا برود. رسالت معلمان این است که به روز باشند و بهترین فنون را به جوانان منتقل کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه مدیران جامعه این است که وضعیت معیشت معلمان و استادان دانشگاه‌ها را رفع کنند تا نسلی در تراز انقلاب تربیت شود.

امام جمعه موقت ساری به رشد علمی دانشگاه‌های صنعتی کشور بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های ما در ردیف دانشگاه‌های برتر دنیا هستند و در بسیاری از صنایع و تجهیزات پزشکی نیازی به خارج نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضرکشور ما در مرز دانش و تولید علم ۱۶ برابر رشد جهانی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن این پیشرفت را نمی‌تواند ببیند و درک کند.

حسینی کارنامی تاکید کرد: سالانه درختان زیادی براثر باران و حوادث طبیعی به زمین می‌افتند و هیچ برنامه‌ای برای بهره برداری از آن وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha