• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062214070
  • خبرنگار : 71496

تلویزیون رژیم صهیونیستی: نیروی هوایی برای جنگی غافلگیرانه آماده نیست

تلویزیون رژیم صهیونیستی: نیروی هوایی برای جنگی غافلگیرانه آماده نیست

تحلیلگر مسایل نظامی تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بازدهی نیروی هوایی رو به وخامت است و نیروهای آن برای یک جنگ غافلگیرانه آماده نیستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، آلون بن دیوید، تحلیلگر مسایل نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بازدهی نیروی هوایی ارتش (رژیم صهیونیستی) به صورت روزانه کاهش می‌یابد و فرماندهان آن یعنی خلبانان باتجربه از شش هفته قبل تاکنون هیچ پروازی انجام نداده‌اند و این یعنی آنها آمادگی خود را از دست داده‌اند و این با گذشت زمان بیشتر خواهد شد.

بن دیوید تاکید کرد، فرماندهان نیروی هوایی تقریبا اواخر اکتبر متوجه شدند که باید به سرعت سرشماری کرده و افرادی را به جای خلبانانی که از شرایط آمادگی خارج شدند، تعیین کنند سپس دوباره ارزیابی کنند که این جایگزین‌ها در چه سطحی از آمادگی هستند.

تحلیلگر مسایل نظامی تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: هشدارها در مورد جنگ فصلی است و همواره پیش از روزهای عید داده می‌شوند؛ اما نگرانی از وخامت اوضاع و آغاز جنگی ناگهانی رو به افزایش است.

او افزود: نه حزب‌الله تمایلی به آغاز جنگی دارد و نه حماس می‌خواهد جنگی را شروع کند؛ اما آنها برای افزایش درگیری با اسرائیل و تشدید اوضاع و تبدیل آن به تقابل آماده هستند در حالی این مساله چند ماه قبل وجود نداشت.

پیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از اسحاق بریک، یکی از فرماندهان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی درباره مشکلات موجود در نیروی هوایی ارتش این رژیم اعلام کردند، «آن به یک هدف استراتژیک برای دشمن تبدیل خواهد شد».

همچنین برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی هشدار دادند که آمادگی نیروی هوایی ارتش این رژیم آسیب دیده و اطمینانی وجود ندارد که این رژیم بتواند به ابتکارعملی در لبنان دست بزند.

پیشتر برخی دیگر از رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ارشد امنیتی آن هشدار دادند که «در صورتی که کابینه به اصلاحات قضایی خود ادامه دهد، اسرائیل ظرف چند ماه با مشکل آمادگی ارتش برای جنگ مواجه خواهد شد و به شکل ویژه با مشکلاتی در نیروی هوایی روبه‌رو خواهیم شد».

یک رسانه این رژیم نیز اعلام کرد که به دلیل امتناع صدها سرباز از حضور در ارتش در اعتراض به اصلاحات قضایی، آمادگی ارتش به شدت و به شکلی خطرناک‌تر از آنچه اعلام شد، آسیب دیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha