• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402062113418
  • خبرنگار : 50177

رئیس اداره استاندارد بروجرد:

مردم تنها به علامت استاندارد اکتفا نکنند/ اجرای طرح افکارسنجی استاندارد در لرستان

مردم تنها به علامت استاندارد اکتفا نکنند/ اجرای طرح افکارسنجی استاندارد در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس اداره استاندارد بروجرد گفت: مردم تنها به علامت استاندارد اکتفا نکنند بلکه برای اطمینان از اصالت محصول یا کالا کد ده رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

نازنین دایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح افکارسنجی استاندارد با هدف اشاعه و تداول فرهنگ استاندارد برای سلامت جامعه است.

وی اضافه کرد: براساس ماده ۳ و ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد به عنوان یک مرجع حاکمیتی عهده‌دار سیاست‌گذاری‌ها، حسن نظارت، هدایت نظام استاندارد و اطمینان‌بخشی به کیفیت کالا و خدماتی بوده که در داخل کشور تولید یا ارائه و یا به کشور وارد و یا از کشور صادر می شود و سازمان ملی استاندارد ایران موظف به ارزیابی انطباق کالا و خدمات به لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی است.

دایی افزود: در همه مواردی که به لحاظ سلامت و ایمنی مردم حائز اهمیت باشد سازمان استاندارد موظف است زنجیره استانداردسازی را پیاده سازی کند.

وی گفت: نشان استاندارد ملاک تائید محصول با استانداردهای مربوطه و ایجاد حداقل ویژگی‌های قابل قبول است و سازمان ملی استاندارد می بایست از سیستم تضمین و کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی موظف به دریافت نشان استاندارد، بازرسی و نمونه‌برداری، آزمون و کالیبراسیون اطمینان یابد.

دایی میزان آگاهی مردم از اهمیت نشان استاندارد را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه برای صحت و اطمینان پروانه کاربرد علامت استاندارد، کد ده رقمی زیر علامت استاندارد باید به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال شود تا اصالت محصول یا کالا مشخص شود، تصریح کرد: مردم تنها به علامت استاندارد اکتفا نکنند بلکه برای اطمینان از اصالت محصول یا کالا کد ده رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه مذکور ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha