• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402062113116
  • خبرنگار : 50616

عکس های منتخب ششمین اشکواره ملی حسینی در آمل اکران شد

عکس های منتخب ششمین اشکواره ملی حسینی در آمل اکران شد

ایسنا/مازندران عکس‌های منتخب وبرگزیده هیات داوران ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی در نگارخانه استاد زرشناس مجتمع فرهنگی هنری ولی عصر(عج) اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل به نمایش عموم گذاشته شد.

در این نمایشگاه ۳۲ عکس برگزیده به انتخاب هیات داوران از عکاسان سراسر کشور که به دبیرخانه این اشکواره ملی ارسال کرده بودند، برای بخش نمایشگاهی، به نمایش درآمد.

دبیر بخش عکس ششمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی گفت: در مجموع برای این دوره یک‌هزار و ۳۶۵ عکس از ۲۷۳ عکاس به دبیرخانه این اشکواره درشهرستان آمل ارسال شد که درمقایسه با دوره های گذشته از نظر تعداد آثار ارسالی بیشتر بوده است.

سمانه شیرازی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با وجود برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی درگسترده ملی بوده و فراخوان آن هم بین المللی نبوده، اما حدود ۵۰ عکس از سوی عکاسان کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان به دبیرخانه اشکواره ارسال شده که نتوانست نظر هیات داوران را جلب کند.

وی اضافه کرد: با توجه به علاقمندی های اعلام شده از سوی عکاسان خارج از کشور، با گسترده برگزاری این اشکواره در دورهای بعدی درسطح بین المللی می توان شرایط فراخوان وحتی حضور فعالان این بخش ها را از خارج از کشور درشهرستان آمل فراهم کرد.

دبیر بخش عکس ششمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی، موضوع عکس‌های دریافتی دراین دوره را محرم و فرهنگ عاشورایی اعلام کرد وگفت: درفراخوان منتشره از فعالان بخش عکس درخواست شده بود، از المان‌های شهری با محور محرم و نمایش اثرگذاری محرم در جریان زندگی مردم عکس‌های خود را ارسال کنند.

 شیرازی افزود: این نمایشگاه به مدت یک هفته درمحل نگارخانه استاد زرشناس مجتمع فرهنگی هنری ولی عصر(عج) اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل برای بازدید علاقمندان برپا است.

به گزارش خبرنگارایسنا، ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی  از۱۶ شهریور در شهرستان آمل آغاز به کار کرد.

در ششمین دوره این اشکواره، هنرمندان ۵ کشور ایران، عراق، سوریه، ترکیه وافغانستان  حدود  ۳هزار ۱۰۰ اثر در ۶ بخش "رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه" به دبیرخانه این اشکواره درشهرستان آمل ارسال کردند.

آیین تجلیل از منتخبان برتر هر بخش این اشکواره روز ۲۸ شهریور با حضور مسئولان ارشد کشوری واستانی درشهرستان آمل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha