• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062113014
  • خبرنگار : 71610

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی: باید برای رویارویی نظامی دشوار آماده شویم

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی: باید برای رویارویی نظامی دشوار آماده شویم

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی بر دست کم نگرفتن تهدیدهای مقاومت و آمادگی این رژیم برای یک نبرد دشوار در جبهه‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «سما»، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی به مناسبت پنجاهمین سالروز جنگ «یوم الغفران» در جمع عناصر ارتش این رژیم اظهار کرد: باید برای یک رویارویی نظامی دشوار و چند جبهه‌ای آماده شویم.

وی گفت: ما باید هر سخنی را که دشمنانمان مطرح می‌کنند، مورد توجه قرار دهیم و آنها را دست کم نگیریم و از خودمان تعریف و تمجید نکنیم.

هالوی افزود: باید بیش از هر زمان دیگری آماده یک رویارویی نظامی گسترده و چند جبهه‌ای باشیم که شامل مانور و اصطکاک شدید با دشمن است و تلفات و صدمات را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اسرائیل یک ارتش دارد که از آن در برابر بسیاری از دشمنان محافظت می‌کند و این وظیفه همه ماست که از آن محافظت کنیم؛ چراکه امنیت ما بالاتر از همه چیز است.

هالوی درحالی بر ضرورت آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای یک رویارویی دشوار و در جبهه‌های مختلف تاکید کرده است که درپی اقدامات جنجالی کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر مقامات سابق و فعلی این رژیم نسبت به کاهش سطح کارایی و آمادگی نهاد نظامی تل‌آویو هشدار می‌دهند.

همسو با اظهارات رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی «یوسی یهوشع»، خبرنگار روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»، گفت: همه ارزیابی‌های امنیتی اسرائیل تأیید می‌کنند که منطقه با توجه به تنش‌های موجود به سمت تشدید تنش می‌رود.

به نوشته این روزنامه عبری، تمامی اظهارات مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در کنفرانس سالانه مرکز تحقیقات سیاست‌های مبارزه با تروریسم دانشگاه رایخمن (در هرتزلیا) بر یک نکته تاکید دارد و آن نکته این است که منطقه به سمت تشدید تنش پیش می‌رود.

قرار است کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی امروز برای بررسی تهدیدها و ارزیابی‌های امنیتی این رژیم تشکیل جلسه دهد.

با تصمیم کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو برای پیش بردن لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» علاوه بر تظاهرات گسترده در سراسر اراضی اشغالی طی روزها و هفته‌های گذشته شمار قابل توجهی از نیروهای ذخیره ارتش این رژیم نیز به مخالفان نتانیاهو ملحق شده‌اند و حاضر به ادامه خدمت داوطلبانه در نهاد نظامی این رژیم نیستند.

پیشتر یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی با ابراز نگرانی نسبت به گسترش روزافزون دامنه پدیده تمرد از خدمت نظامیان در اعتراض به اقدامات کابینه تندرو نتانیاهو در این باره گفته بود: ما ارتش دیگری نداریم و تمرد از خدمت نیروهای ذخیره به ارتش اسرائیل و امنیت ما آسیب می‌رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha