• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402062012688
  • خبرنگار : 50214

بهره‌برداری از مجموعه پرعیارسازی سنگ‌آهن مرکزی بافق تا یک ماه آینده

بهره‌برداری از مجموعه پرعیارسازی سنگ‌آهن مرکزی بافق تا یک ماه آینده

ایسنا/یزد مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در بافق یزد از بهره‌برداری مجموعه پرعیارسازی سه میلیون تنی این شرکت تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: ظرفیت ۱۰ میلیون تن دیگری نیز تا دو ماه آینده به اینم مجموعه پرعیارسازی اضافه خواهد شد.

«مجتبی حمیدیان» در بازدید از مجموعه باطله‌های معدن چغارت بافق ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: در فعالیت‌های معدن‌کاری، ذخایر باطله و سنگ‌های کم عیاری وجود دارد که سرعت گرفتن پرعیارسازی این سنگ‌ها از سیاست‌های شرکت سنگ آهن مرکزی برای تامین خوراک در آینده است.

وی افزود: همزمان با بهره‌برداری از مجموعه پرعیارسازی سه میلیون تن ورودی این شرکت، طرح توسعه‌ای دیگری با ظرفیت ۱۰ میلیون تن، ظرف دو ماه آینده به این مجموعه اضافه شده و شروع به کار می‌کند که در این صورت، ظرفیت پرعیارسازی مجموعه چغارت به رقم قابل توجهی خواهد رسید.

حمیدیان اضافه کرد: شرایط معدنی کشور به لحاظ ظرفیت‌های غنی و قابل توجه سنگ آهن تغییر کرده بنابراین باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه اکتشاف، بهره برداری ، پرعیارسازی و تکمیل زنجیره‌های صنعتی برویم.

وی با تاکید بر داشتن نگاهی رقابتی و تحول‌گرا، تصریح کرد:هم‌اکنون شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اقدامات خوبی در باطله برداری و آماده سازی به خصوص در معادن چغارت، سه چاهون، آنومالی شمالی و میشدوان انجام داده است.

حمیدیان به باطله‌برداری در معادن جدید هم اشاره کرد و گفت: در معدن آریز هم حداکثر باطله‌برداری انجام شده و به زودی به سنگ آهن خواهیم رسید. همچنین شش معدن جدید نیز در این دوره فعال شده است.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ابراز امیدواری کرد با این مجموعه‌ی معدن‌کاری که انجام شده، اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت‌های معدنی رقم بخورد.

ایجاد خط پرعیارسازی ۴ میلیون تنی در آنومالی شمالی

حمیدیان در بخش دیگری از توضیحاتش به ذخایر مجموعه آنومالی شمالی هم اشاره کرد و افزود: این معدن با وجود ذخایر خوبی که دارد اما عیار سنگ آن برای استفاده کافی نیست به همین دلیل یک خط پرعیارسازی با ظرفیت چهار میلیون تن ایجاد شده و بالای ۵۰ درصد خروجی دارد.

وی تصریح کرد: پیش از اجرای این طرح با وجود تمام هزینه‌هایی که در مسیر معدن‌کاری انجام می‌شد، سنگ در چرخه استفاده قرار نمی گرفت و حدود ۷ میلیون تن سنگ بر روی زمین باقی مانده بود.

حمیدیان اضافه کرد: این خط علاوه بر پرعیارسازی سنگ‌های آنومالی شمالی موجب سودده شدن شرکت معدنی نوظهور شده و آن را از فضای قبل خارج کرده است به طوری که هم اکنون این شرکت میتواند علاوه بر تامین خوراک شرکت سنگ آهن مرکزی و سایر فعالیت های معدنی آن، زیرساخت کنسانتره خود را نیز فراهم کرده و به بازیگری فعال در منطقه تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن چند خط پرعیارسازی و مجموعه فعالیت‌های معدنی، صنعتی و زیرساختی که صورت می‌گیرد، آینده روشنی در انتظار شرکت سنگ آهن مرکزی ایران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha