• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402062012416
  • خبرنگار : 50541

فرماندار خبر داد:

افتتاح بالغ بر۶۳ پروژه به ارزش ۲۳۱ میلیارد تومان در مریوان

افتتاح بالغ بر۶۳ پروژه به ارزش ۲۳۱ میلیارد تومان در مریوان

ایسنا/کردستان فرماندار مریوان گفت: درهفته دولت بالغ بر۶۳ پروژه به ارزش ۲۳۱ میلیارد تومان افتتاح شد.

اسماعیل احمدی، امروز با اشاره به تاخیر پیش آمده در برگزاری مراسم هفته دولت به دلیل همزمانی هفته دولت با ایام اربعین، گفت: با تاخیر این هفته را تبریک عرض می‌کنم و یاد وخاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر را گرامی میدارم، امید که خدای بزرگ به ما توفیق دهد که راه شهدا را ادامه دهیم و در این مهم موفق باشیم.

وی افزود: رویکرد دولت در استان مناسب بوده و باتوجه به کمبودها عزم خود را برای رفع آنها جزم کرده است.

فرماندار مریوان تصریح کرد: در سطح شهرستان اتفاقات خوبی در راستای حل مشکلات عدیده ای که از قبل دامن گیر مریوان بوده و رسوب کرده بود صورت پذیرفته است؛ حل مشکلات پایاب سد گاران یکی از این اقدامات بوده که در حوزه های مختلف، از جمله اشتغال، مشکلات جوانان و کشاورزان را حل کرده است.

احمدی تشریح کرد: بالغ بر ۵ هزار هکتار اراضی پایین دست سد گاران در قالب نواحی چهارگانه متصل به سامانه آب سدگاران هستند که اتفاق بزرگی در حفظ منابع آبی و اشتغال کشاورزی است.

وی تاکید کرد: تملک اراضی پایانه مرزی باشماق برای ما کارگزاران هم یکی از مشکلاتی بود که حل آن بسیار مهم بود، اما باتلاش و همکاری دولت و قوه قضاییه در شهرستان و استان این اتفاق بزرگ افتاد.

وی افزود: تا مردادماه امسال فقط ۷هکتار از اراضی مرز باشماق در اختیار دولت بود، اما اکنون با خیال آسوده اعلام می‌کنیم اراضی مرز باشماق به تملک دولت درآمده که کار مهم و تاثیرگذار در اقتصاد منطقه است.

احمدی اظهار کرد: تهویه و برق تونل‌های سه گانه مسیرسنندج_مریوان به ویژه تونل موسوم به باغان، از مطالبه های مهم مردم بود که اکنون با اعتباری بالغ بر۳۰۰میلیارد تومان بر روی سامانه ستاد دولت قرارگرفته و منتظر تعیین تکلیف پیمانکار است، که ان شاءالله به زودی اتفاق خواهد افتاد و این مطالبه مردم هم برآورده خواهد شد.

وی افزود: ۱۲ تقاطع راه فرعی روستایی منتهی به راه اصلی، با اعتبار۶۳ میلیارد تومان برروی سامانه پروژه های عمرانی دولت در راستای تسهیل و ایمن سازی ترددها قرار دارد که این اتفاق توسعه روستاها را درپی خواهد داشت.

احمدی تحول رویکرد دولت در سطح ملی و استان را زیربنا و تسهیلگر مسائل دانست و افزود: اعتبارات شهرستان سال قبل ۱۹۳ میلیارد تومان بوده که امسال به ۲۵۷ میلیارد تومان ارتقاء یافته که در کل، اعتبارات شهرستان ۴۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: باتوجه به وجود معضلات عدیده در شهرستان در تقسیم اعتبارات به بخش‌های مختلف دچار مشکل هستیم اما باتوجه به اینکه مسائل مهمتر در اولویت هستند، اعتبارات را اختصاص دادیم.

اسماعیل احمدی تشریح کرد: راه‌های روستایی از مهمترین معضلات شهرستان است که ۱۹ درصد از اعتبارات امسال را در اختیار این بخش قرار دادیم که بیشترین حجم اعتبارات شهرستان را به خود اختصاص داده و نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: حوزه آبفا از دیگر بخش های مهم است که به آن توجه داشته‌ایم و با افزایش اعتبارات به این بخش ۱۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در مجموع ۱۳ درصد از اعتبارات شهرستان جهت رفع معضلات آب و فاضلاب به این حوزه اختصاص یافته است.

فرماندار مریوان با اشاره به اهمیت حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: انصافاً این حوزه در شهرستان زنده، پویا و فعال است و ما بعد از ناحیه یک سنندج با تعداد ۴۵ هزار دانش آموز و ۳۵۰۰ همکار فرهنگی مهم ترین بخش آموزش و پرورش استان هستیم و ۱۰ درصد از اعتبارات شهرستان را به این بخش اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: حوزه‌های دیگری که بودجه شهرستان به آنها اختصاص یافته، جهادکشاورزی با اعتبار ۶درصد ورزش و جوانان ۵ درصد میراث فرهنگی ۳درصد هستند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما هم نسبت به سال قبل افزایش اعتبار داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از مردم نجیب و شریف مریوان جهت برگزاری باشکوه مراسم اربعین در این شهرتشکر و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طول این ایام مورد سوء اجتماعی که باعث برهم زدن نظم عمومی شود نداشته و تصادفی مربوط به زائران اتفاق نیفتاده است و تمام آن‌ها با سلامت کامل نزد خانواده‌های خود برگشته اند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha