به گزارش ایسنا، دادههای انجمن خودروهای مسافری چین نشان داد که فروش خودرو در آگوست ۲.۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۱.۹۴ میلیون دستگاه رسید که اولین افزایش سالانه از ماه مه بود. فروش نسبت به جولای ۸.۵ درصد افزایش یافته است و فروش ۱.۸ درصد برای هشت ماه اول سال افزایش یافت و به ۱۳.۳۸ میلیون دستگاه رسید.
بر اساس محاسبات رویترز، سهم تسلا از بازار خودروهای الکتریکی چین در ماه اگوست از ۷.۵ درصد در جولای به ۱۳.۲ درصد افزایش یافت.
دادهها نشان میدهد تسلا در ماه اگوست ۶۴ هزار و ۶۹۴ خودرو در چین فروخته است، در حالی که تحویل مدل Y ساخت چین در ماه گذشته به ۶۵ هزار و ۳۱۶ دستگاه رسیده است.
فروش خودروهای انرژی نو که رشد فروش خودرو در چین را تقویت کرده است، در ماه اگوست ۳۴.۵ درصد افزایش یافت که ۳۶.۹ درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص داد. فروش در ماه اگوست نسبت به جولای ۱۱.۸ درصد افزایش یافت.
رقابت در بازار خودروی چین، بزرگترین بازار جهان، تشدید شده است زیرا خودروسازان با تضعیف تقاضا و تعمیق رقابت قیمتی مقابله میکنند.
جنگ قیمتی که توسط تسلا در ابتدای سال آغاز شده بود، ادامه دارد و سازنده خودروهای الکتریکی ایالاتمتحده پس از دو بار کاهش قیمتها در ماه گذشته، کاهش بیشتری را اعلام کرد. با این حال، این شرکت مدل ۳ بازسازی شده خود را با قیمت اولیه ۱۲ درصد بالاتر ارائه کرد. سازندگان خودروهای برقی چینی نیز با تشدید رقابت در داخل، تلاشهای خود را برای گسترش بازارهای خارج از کشور افزایش میدهند.
انتهای پیام
نظرات