• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402061811217
  • خبرنگار : 71610

مقام اطلاعاتی آمریکا: رسانه‌ها درباره موفقیت ضد حمله اوکراین دروغ می‌گویند

مقام اطلاعاتی آمریکا: رسانه‌ها درباره موفقیت ضد حمله اوکراین دروغ می‌گویند

یک مقام اطلاعاتی آمریکا در سخنانی به شدت از رسانه‌ها به دلیل گمراه کردن افکار عمومی آمریکا درباره ضدحمله اوکراین علیه روسیه و سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های کی‌یف در جریان این عملیات انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت آمریکایی «Antiwar» در این باره گزارش داد که این مقام اطلاعاتی آمریکا در گفت‌وگو با «سیمور هرش»، خبرنگار مشهور آمریکایی در پاسخ به گزارش‌های هفته‌های اخیر مبنی بر اینکه نیروهای اوکراینی در حال شتاب گرفتن و کنترل بر برخی مناطق در جریان ضد حمله هستند، گفت: «این مطالب را خبرنگاران از کجا می‌آورند؟»

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: هدف خط اول دفاعی روسیه متوقف کردن حمله اوکراین نبود، بلکه کاهش سرعت آن بود، بنابراین در صورت پیشروی اوکراین، رهبران روسیه می‌توانند تجهیزاتی را برای تقویت خط مستقر کنند.

وی همچنین اذعان کرد: هیچ مدرکی دال بر عبور نیروهای اوکراینی از خط اول دفاعی روسیه وجود ندارد.

«Antiwar» در ادامه گزارش داد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به کی‌یف پیامی خوش بینانه ارسال کرده و گفته است پیشرفت در ضد حمله جاری در چند هفته گذشته تسریع شده است.

مقام آمریکایی مذکور در این باره نیز گفت که این پیام از اطلاعات نظامی به کاخ سفید می‌رسد و این درحالی است که سازمان سیا به نتایج دیگری دست یافته است.

وی اعلام کرد: این نوع گزارش‌های جامعه اطلاعاتی نظامی به کاخ سفید می‌رود و دیدگاه‌های دیگری (گزارش‌های سیا) نیز وجود دارد؛ اما این دیدگاه‌ها به دست جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نمی‌رسد.

این مقام همچنین به هرش گفت: «صرف نظر از اینکه کی‌یف چقدر به تلاش‌های جنگی متعهد است، اهداف ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دست نیافتنی است و او هرگز مناطق از دست رفته را پس نخواهد گرفت.»

پیشتر نیز روزنامه واشنگتن پست از قول منابعی ناشناس اذعان کرده بود، جامعه اطلاعاتی آمریکا بر این باور است که اوکراین در جریان ضد حمله علیه روسیه به اهداف مورد نظر خود نخواهد رسید.

اوکراین پس از تاخیرهای متعدد، اوایل ژوئن سال جاری میلادی ضدحمله خود را علیه روسیه آغاز کرد. طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، اوکراین تا چهارم اوت در این ضد حمله بیش از ۴۳ هزار نیرو و ۴۹۰۰ واحد از تجهیزات نظامی را از دست داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha