• جمعه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402061710703
  • خبرنگار : 50040

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد

هدفگذاری چاپ سالانه ۲۰۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدسی

هدفگذاری چاپ سالانه ۲۰۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدسی

ایسنا/گیلان رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، از حمایت و تقویت ناشران خصوصی در حوزه تولید کتاب دفاع مقدسی خبر داد و اضافه کرد: تولید سالانه ۲۰۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس را هدفگذاری کردیم.

سردار عباس بایرامی در گفت وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ملت ایران را پیروز جنگ هشت ساله دانست و اظهار کرد: علیرغم همه موانع و مشکلات و تحریم‌ها و سختی هایی که بر کشور و ملت ما تحمیل شد، با توکل به خداوند و توسل به ائمه اطهار (ع) با پیروزی و سربلندی از این آزمون بیرون آمدیم.

وی هفته دفاع مقدس را جشن ملی دانست و افزود: طرفدار جنگ نیستیم، اما در یک جنگ نابرابر جهانی که دشمنان بر ما تحمیل کرده بودند، پیروز شدیم و این پیروزی را سرآغازی بر مقاومت جانانه ملت بزرگ ایران در برابر زورگویان و سلطه‌گران می‌دانیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، با بیان اینکه دوران مشعشع دفاع مقدس تکیه‌گاه اساسی برای ادوار مختلف مردم ایران است، تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، باید از این گنج بی‌پایان نهایت استفاده را ببریم.

بایرامی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس را متولی ثبت و ضبط آثار و دستاوردهای این دوران نورانی در دو حوزه ادبیات و تاریخ دانست و عنوان کرد: در حوزه تاریخ از آثار و اسناد و مدارک خوبی برخورداریم و لذا از کمک بهترین اساتید تاریخ دانشگاه‌های کشور استفاده کردیم و امسال چهار جلد اول تاریخ توصیفی دفاع مقدس را به مردم تقدیم می‌کنیم.

وی کتاب مذکور را سرفصلی برای توصیفی نگاشتن دفاع مقدس دانست و بیان کرد: در حوزه‌های تحلیلی و تطبیقی و... مطالبی نوشته شده، اما درباره ابتدا و انتها و علل و حوادث و مسائل و تبعات جنگ هنوز به صورت کامل نوشته‌ای نداریم که باید نگارش در این بخش را پیش ببریم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در ادامه، به برنامه‌های حوزه ادبیات شامل همایش‌ها و کنگره‌های شعر و داستان و ادبیات پایداری و... اشاره کرد و متذکر شد: سالانه بهترین کتاب‌های تولیدی را در قالب جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس و مقاومت برگزار می‌کنیم تا ادبیات جنگ را پویا نگه داریم.

بایرامی همچنین از حمایت و تقویت ناشران خصوصی در حوزه تولید کتاب دفاع مقدسی خبر داد و اضافه کرد: با همکاری ناشران و نویسندگان بنیاد صریر، تولید سالانه ۲۰۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس را هدفگذاری کردیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۹۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدسی را چاپ و منتشر کردیم، یادآور شد: برنامه امسال نیز چاپ ۲۰۰۰ عنوان کتاب است که امیدواریم تحقق پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha