• جمعه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402061710646
  • خبرنگار : 50037

امام جمعه همدان:

به جوانان برای رشد میدان دهیم

به جوانان برای رشد میدان دهیم

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: جوانان را به عنوان فاتحان قله موفقیت باور کنیم و به آنان برای رشد میدان بدهیم.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان، اظهار کرد: باید به نخبگان و جوانان در عرصه های مختلف اجازه دهیم که ورود پیدا کنند چرا که به گفته مقام معظم رهبری جوانان امید آینده کشور هستند.

وی با  اشاره به دیدار هیأت های دانشجویی با مقام معظم رهبری و فرمایش ایشان مبنی بر  اینکه جوانان مایه امید هستند، گفت: در دنیایی که شیطان با تمام پیاده نظام و سواره نظام خود به بشر حمله کرده و دنیایی که دنیای شعارهای پوچ بوده و دنیای بحران معنویت و هویت است و در این تمدن بشری که اخلاق به بن‌بست رسیده و در دنیایی که رسانه‌های آن دجال صفت هستند و در دنیایی که تولیدات فکری و فیلم و سریال و بازی‌های رایانه‌ای و کالاهای لوکس و تبلیغات آن همه در حال سست کردن وجدان اخلاقی جامعه هستند.در این دنیایی که الگوی رفتاری و معماری آن فربه کردن شهوات و غضب بشریت است در این وضعیت شبیخون فرهنگی و  در این حالت سقوط اخلاقی دنیا با این حال می‌بینیم که جوانان متدین ایرانی مقاومت کرده‌اند.

شعبانی موثقی افزود: جوانان ایرانی با همه جذبه های شیطانی دنیا مقاومت کرده اند و راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی نمونه بارز مقاومت جوانان ایرانی است که در این راهپیمایی بزرگ اربعین از بیش از چهار میلیون زائر اربعین حسینی، بیشتر آنان جوانان بودند.

وی با بیان اینکه در همه مراسم‌های معنوی جوانان ایرانی همواره حضوری پررنگ دارند، خاطرنشان کرد: در برخی از هجمه و شبیخون های دشمن  برخی از جوانان ما نیز دچار آسیب شدند که باید تلاش کنیم  که دیگر چنین  آسیب هایی نداشته باشیم.
شعبانی موثقی با تاکید بر باور کردن جوانان ایرانی، تصریح کرد: ایران اسلامی دارای باحیاترین زنان و مردان بوده و با وجود هجمه های دشمن در عرصه های فرهنگی و نیز با وجود تحریم‌ها کشور ایران اسلامی با وجود چنین جوانانی از رشد و پیشرفت بسیاری در حوزه های مختلف از جمله هوا فضا،انرژی هسته ای ،پهپاد، توانایی ساخت دریچه قلب،پودراستخوان ساز ،نانو .. برخودار بوده است.

شکل‌گیری شبکه ای از روابط اجتماعی با راهپیمایی اربعین
امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به راهپیمایی  اربعین حسینی، اظهار کرد: حرکت بزرگ اربعین حسینی نماد وحدت در جامعه اسلامی بوده و شبکه‌ای از روابط اجتماعی در سطح بین‌المللی با این راهپیمایی شکل گرفت که این برای دشمن غیر قابل باور بود و دیدن این راهپیمایی بزرگ و این شبکه بزرگ اجتماعی جریانات رسانه‌ای دشمن را دچار رعب و وحشت کرد.

وی با بیان اینکه  این حرکت بزرگ در رسانه های دشمن به دلیل رعب انعکاس ندارد و تلاش دارند این راهپیمایی بزرگ را مخفی کنند، ادامه داد: در این راهپیمایی بزرگ اصول اخلاقی بسیار زیبایی حاکم شد که این اصول اخلاقی راهپیمایی باید تبدیل به یک الگوی رفتاری در همه زمان و مکان‌ها شود.

شعبانی موثقی تعاون، آزادگی، وحدت ،تکیه بر نقاط مشترک حول اصول مسلم دینی و پرهیز از نقاط افتراق را  از جمله اصول اخلاقی بسیار زیبا در این راهپیمایی بزرگ برشمرد و گفت:  همه این اصول اخلاقی مسلم دینی ما هستند و نیاز است این اصول اخلاقی در جامعه ترویج یابد و  این اصول باید مستمر بوده و تنها منحصر به ایام راهپیمایی نشود.

وی با بیان اینکه حرکت اربعین یک حرکتی است که باید استمرار اجتماعی یابد، خاطرنشان کرد:در استان همدان ۱۶۰ موکب برای استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی  با همکاری ستاد مردمی و مسئولین برپا شد که روح حاکم بر همه این مسائل باطن آن وحدت و محور قرار گرفتن امام در فعالیت‌های اجتماعی بود و همه به سمت یک هدف واحد حرکت داشتند و مهم راه و هدف و امام و مقصد بود.

شعبانی موثقی ضمن قدردانی از تمام مسئولین و ستاد مردمی و موکب داران و مردم عراق  برای برگزاری چنین  پیاده‌روی بزرگ جهانی، یادآور شد: اتفاقات خوبی در راهپیمایی اربعین حسینی امسال افتاد که در این رابطه قدردان همه از جمله  فراجا و نیروی انتظامی در صدور ویزا و  وضعیت جاده ها و حمل ونقل هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در برخی مجموعه‌ها، اظهار کرد؛ تبدیل وضعیت نیروی‌های  شرکتی به قراردادی در برخی مجموعه‌ها برای اینکه عدالت اجرا شود و مصوبه مجلس است، از دستگاه های متولی در این رابطه درخواست داریم برای رعایت عدالت اقدام لازم در این زمینه را انجام دهند.

 سالگرد شهادت شهید مدنی و یادواره بزرگداشت این شهید  والامقام  از دیگر مواردی بود که امام جمعه همدان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۵ ۰۴:۴۸

باسلام.تورو خدا به فکر تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر که از ۱۴۰۲به بعد سرکار اومدن هم باشید فوق پرستاری دارم و فرزند ایثارگر با سابقه دوسال ایثارگری هستم اما به صورت شرکتی با کمترین حقوق و بیشترین ساعت کاری مشغولم مگر گناه من و امثال من چی بود که از ۹۹تا۱۴۰۰ بیکار بودیم!!!!!! تور و خدا قانون تبدیل وضعیت رو برای همه و بدون در نظر گرفتن بازه زمانی اجرا کنید....اگه حقه برای همه حقه!!!