• جمعه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402061710557
  • خبرنگار : 71415

قانونگذار آمریکایی: کنگره بر سر شروع استیضاح بایدن اواسط سپتامبر رای‌گیری می‌کند

قانونگذار آمریکایی: کنگره بر سر شروع استیضاح بایدن اواسط سپتامبر رای‌گیری می‌کند

رئیس کمیسیون نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال برگزاری رای‌گیری بر سر به جریان انداختن روند استیضاح جو بایدن در مجلس نمایندگان آمریکا در اواسط ماه سپتامبر جاری و رای مثبت به آن خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جیمز کامر، رئیس جمهوری‌خواه کمیسیون نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای گفت، این مجلس ممکن است در اواسط ماه سپتامبر برای شروع تحقیقات به منظور استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رای‌گیری برگزار کند.

چند روز پیش مارجری تایلر گرین، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا نیز گفت، اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از تحقیقات درباره بایدن با هدف پیشبرد فرآیند استیضاح او حمایت می‌کنند.

کامر اظهار کرد: "من فکر می‌کنم مجلس نمایندگان آمریکا در ماه سپتامبر (برای شروع روند استیضاح بایدن) رای گیری برگزار خواهد کرد...تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان است...اما او و من چند گفتگو با یکدیگر داشتیم. پیش بینی می‌کنم که در اواسط ماه سپتامبر ما رای‌گیری داشته باشیم. من پیش‌بینی می‌کنم که شروع فرآیند استیضاح بایدن رأی مثبت بیاورد."

این قانونگذار آمریکایی اظهار کرد، تحقیقات رسمی برای استیضاح بایدن می‌تواند در دریافت اطلاعات از سوی اداره اسناد و بایگانی ملی آمریکا و سازمان درآمد داخلی که  متهم شده با تاخیر در ارائه اسناد بانکی درخواستی مربوط به خانواده بایدن باعث کند شدن تحقیقات شده، مفید واقع شود.

کامر خاطرنشان کرد،‌ استفاده بایدن در زمان خدمتش به عنوان معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا از نام مستعار برای ارتباط برقرار کردن با پسرش هانتر درباره معاملات تجاری خارجی ممکن است دقیقا همان عاملی باشد که نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا را به پیشبرد طرح تحقیقات برای استیضاح وا داشته است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این نیز گفته بود که از رأی گیری در کنگره با هدف شروع تحقیقات برای استیضاح جو بایدن حمایت می‌کند. او اظهار کرد، اطلاعاتی که حزب جمهوری‌خواه جمع آوری کرده اجازه مطرح کردن پرونده استیضاح جو بایدن را می‌دهد. به گفته مک‌کارتی، خانواده رئیس جمهور آمریکا در "فرهنگ فساد" درگیر هستند.

مک‌کارتی همچنین اظهار کرد، تحقیقات قضایی که تاکنون درباره دست داشتن رئیس جمهور آمریکا و پسرش در فعالیت‌های مفسدانه برگزار شده، لزوم به جریان انداختن فرآیند رسمی استیضاح را دیکته می‌کند. این نماینده رده بالای کنگره آمریکا متذکر شد، این فرآیند اختیارات مجلس نمایندگان آمریکا برای گردآوری اطلاعات لازم جهت تحقیق درباره رئیس جمهور آمریکا را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha