• جمعه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۳:۰۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1402061610455
  • خبرنگار : 71263

تحقیقات تراشه‌ساز کره ای درباره تراشه گوشی جدید هواوی

تحقیقات تراشه‌ساز کره ای درباره تراشه گوشی جدید هواوی

شرکت اس کی هاینیکس کره جنوبی، تحقیقاتی را درباره استفاده از تراشه های این شرکت در جدیدترین گوشی هواوی آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، شرکت تِک اینسایتس در بررسی قطعات گوشی جدید «میت ۶۰ پرو» هواوی که برای بلومبرگ انجام داده است، اعلام کرد در این تلفن هوشمند، از حافظه فلش ناند و LPDDR۵ شرکت هاینیکس استفاده شده است. قطعات این گوشی، کاملا توسط شرکتهای چینی تامین شده و سخت افزار هاینیکس، تنها قطعه ای بوده که از خارج از چین تامین شده است.

در پی این بررسی، سخنگوی شرکت اس کی هاینیکس در بیانیه ای به بلومبرگ نیوز اعلام کرد: این شرکت از زمان اعلام محدودیتهای آمریکا علیه هواوی، دیگر با این شرکت چینی همکاری ندارد و در خصوص این مسئله، تحقیقاتی را برای یافتن جزئیات بیشتر آغاز کرده است. اس کی هاینیکس، با دقت به محدودیتهای صادراتی دولت آمریکا، عمل کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، معلوم نیست هواوی چطور تراشه های حافظه شرکت هاینیکسرا تهیه کرده است که اکثر تراشه های خود را در کارخانه های چین تولید می کند.

یک احتمال این است که هواوی از قطعاتی استفاده کرده است که از سال ۲۰۲۰ و پیش از اجرایی شدن محدودیتهای تجاری آمریکا، انبار کرد. آمریکا از سه سال پیش، فروش فناوری پیشرفته به هواوی را برای تامین کنندگان بین المللی ممنوع کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۰۹:۱۶

شرکت های چینی سازنده گوشی همراه طبق دستور دولت چین ، سخت افزار و نرم افزار گوشی ها را طوری طراحی کرده اند که قابل شنود و رصد و جاسوسی باشد .

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۵:۴۴

مدرک؟

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۶:۲۴

.. شما یک بازی هم تو گوشیت نصب بشه میتونه بشه ابزار جاسوسی. کلا اینو بهت بگم گوشی هوشمند یعنی جاسوسی.اونوقت شما میگی فقط گوشیهای چینی واسه جاسوسی هستن.حالا خوبه خود آمریکاییها قبول کردن که فیس بوک بزرگترین جاسوس سازمان سیا بوده.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۹:۵۴

چاقو یک وسیله برای آشپزی و یا کارهای تعریف شده به کار میره اما نه اگه دست یک آدم دیوانه و یا قاتل بیفته کاربردش تغییر می‌کنه. در مورد شنود و یا جاسوسی هم همینطوره. شنود گوشی توسط گوشیهای ما توسط چین یک داستان هست اما قرار دادن اون اطلاعات به دست حکومتها ... .

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۲۱:۰۰

داداش چرا ساده ای تاریخ رابطه ایران وامریکا رانگاه کن همش دنبال جاسوسی وخرابکاری توایران هست چه برسرایران زمان شاه.چین خوب کاری میکنه اگرهم جاسوسی میکنه امریکا همه مغزها روازهمه کشورهای دنیا باپول میخره وبرعلیه کشورها استفاده میکنه چین هم مجبوره بخاطر دفاع ازخودش هرکاری بکنه کنش مساوی واکنش توخیال کردی امریکا دلسوز تونه نه قربون چشات برم درسته چین .هرچی باشه بهترازامریکای استعمارگر هست یاحق

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۲۱:۲۷

مرگ بر آمریکای .

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۲۲:۰۹

دم هواوی گرم خوب شاخ آمریکا و شکوند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۰۰:۰۷

آمریکای جهانخوار استعمار گر هیچ کس اجازه داشتن فناوری ندارد اما دیری نشود که در اوج قدرت فروبریزی بخاطر تمام زخم هایی که در خاور میانه و ایران بجاگذاشتی

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۰۸:۴۶

بد ترین شرکت گوشی سازی همینه ازش نخرید تورخدا نخرید تا دیگه تو ایران نیاد