• پنجشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402061610248
  • خبرنگار : 71616

افزایش چشمگیر تولید خودروهای سنگین‌ باری

افزایش چشمگیر تولید خودروهای سنگین‌ باری

طبق آمار وزارت صنعت، تولید خودروهای سنگین‌ باری (کامیونت، کامیون و کشنده) در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در دو خودروساز بزرگ کشور ۶۹ درصد و در خودروسازی‌های خصوصی ۹۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، بررسی آمار ارائه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید کامیونت، کامیون و کشنده از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد در خودروسازی‌های دولتی و خصوصی رشد قابل توجهی را ثبت کرده است.

تولید کامیونت، کامیون و کشنده در پنج ماهه ابتدایی امسال توسط دو خودروساز بزرگ کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد و در بخش خصوصی ۹۷ درصد رشد داشته است. 

طی مدت مذکور سال گذشته ٩٨٢٠ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در ایران‌خودرو و سایپا تولید شده که با رشد ۶٩ درصدی به ۱۶ هزار و ۶۲۷ دستگاه افزایش یافته است. 

تولید کامیونت، کامیون و کشنده در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش خصوصی نیز رشد ٩٧ درصدی را ثبت کرده و از ۵٠۴۵ دستگاه به ۱۰ هزار و ۷۴۰ دستگاه افزایش یافته است. 

طبق آمار در یک‌ماهه مرداد ماه ٢٨٢١ دستگاه خودرو سنگین باری در کشور توسط دولتی‌ها تولید شده که به نسبت ٢٠٨١ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد رشد یافته است. 

همچنین در مرداد ماه ١۴٠١ در مجموع ١٣٠٢ دستگاه خودروی سنگین در بخش خصوصی تولید شده بود که تولید آن‌ها به ١٩٩١ در مرداد امسال افزایش یافت و بدین ترتیب رشد ٣۴ درصدی را رقم زده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۲:۳۹

تولید بالا رفته خیلی خوبه اما نوع برند و کیفیت با این قیمت بالا ارزش خرید ندارد و مصرف کننده بخاطر شرایط داخل مجبور به استفاده از این خودروها می‌باشند.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۳:۲۲

سلام آیا فکری برای بار اینها هم کردید قرار شد به ازای یکی از اینها یه دستگاه اسقاط بشه آیا شده

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۴:۵۱

کامیون های برند دست دوم اروپایی وارد کنید فرانسه آلمان ایتالیا و کامیونت ژاپنی

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۳:۴۶

چه فایدهی داره این تولیدات وقتی شرایط اقساطی غیرمنطقی گذاشتن واسشون!!! مثلا برای خریداقساطی کامیون باری۱۸تن بدون کاربری امپاور که ۲میلیاردو۶۰۰قیمتش هست باید ۱میلیاردو۸۰۰تومن نقدبدی و مابقی و ۳۶یا۴۸ماهه قسط بدی اونم بااین کرایه های واقعاکمی که شرکتهامیدن.. شرایط خوب یعنی ۵۰۰تومن پیش پرداخت و مابقی ۶۰یا۷۲ماهه شرایط اقساطش باشه تااینجوری رانندگان بتونن مالک بشن نه اینکه فقط شرکتهایانهادهای حکومتی مشتریشون باشن..

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۴:۰۴

سلام چه فاید انقدر گران هست که نمیشه ازسایشم ردشد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۴:۵۵

درود اقا بار کجا بوده خدا شاهد اشتباه هست کسیکه فکر خرید کنه..

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۵:۰۰

افزایش بابت این که خون مردم (راننده بی چاره ) کردن توشیشه ماشین کشنده باری ۱۰۰ ملیونی را میدن ۵ یا ۶ یا ۱۰ میلیار برا همینه اینم نمیگن پیش رفت.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۲۰:۳۸

ههههه قیمت یه پراید شده 300 میلیون بعد تو میگی قیمت کشنده 100 میلیونی رو میگن چند میلیارد عمو چند سال خواب بودی؟

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۵:۳۱

هر صنف یا ناوگانی ظرفیت مشخصی داره تولید زیاد به چه درد میخوره وقتی که کار وجود نداره کرایه ها کم و نصف بیشترش تو جیب باربری ها میره قیمت لوازم یدکی ولاستیک سربه فلک کشیده بجا فروش آزاد به فکر نوسازی ناوگان فرسوده باشن راننده بیچاره با ماک توجاده ها جون میکنه توهرنمایشگاه و نمایندگی صدها ماشین صفر خوابیده که دلال بفروشه سودشو ببره

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۸:۴۸

درسته روزی و میبینم که مجبوریم کامیونهامونو زیر قیمت بفروشیم و تغییر شغل بدیم .

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۶:۴۴

هرکس پولش بده کامیون بخره ضرر میکنه نه بارش وکارش هست قیمتش هم هر روز میاد پایین.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۹:۳۰

قیمت باز که خیلی پایین تره هنوز 60 روز کاری هم نمی خواد صبر کنیم

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۱۹:۵۲

بار نیست بخر چادر بکش روش خاک بخوره. اونم چینی ۶ ملیارد اروپایی ۱۰ ملیارد . بخر از ما قشر راننده بهتر نیستی شما هم 🤣

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۲۱:۰۹

مونتاژ بی کیفیت و واردات بی برنامه بدون اسقاط ، شرایط رو عذاب اور کرده شلوغی جاده ها مصرف بیش از حد سوخت الودگی هوا گرانی لاستیک و لوازم یدکی ! کمبود بار همه و همه باعث ورشکستگی تعداد زیادی از سرمایه گذاران این بخش شده است،

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۲۲:۲۲

وضعیت بار خراب هست ما تو خرج خودمون موندیم چه برسه ماشین قسطی بگیریم و قسط پرداخت کنیم بخدا هرکی بگیره جوابگو اقساطش نیست مهمون چندماهه باید ببری بزنی درنمایشگاه زیرقیمت بفروشی هم واردات خودرو سنگین زیاد شده هم تولیدات داخل ماشین های فرسوده هم ک همشون تو ناوگان حملو نقل هستن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۲۲:۳۴

تولید کامیون ۲ برابر شده ولی ورود راننده گان جدید به این حرفه ۵۰ درصد کاهش یافته قبل از کامیون به فکر راننده باشید

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۲۲:۵۲

ما این اشتباه را کردیم شما تکرارش نکنید وضعیت کرایه بارنسبت به اصطحلاک انقدر پایینه که باید بذارید وفرار کنید وضعیت بار هم که ماهی ۲تا گیرت نمیاد آنقدرکامیون وتریلر زیاد شده که جاده پر شده ازاین نوع ماشینا

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۲۲:۳۹

این شغل خیلی وقته که دیگه نمیصرفه واقعا که درست فرمایش میدی

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۲۳:۲۳

ماشین دار باید به این فکر می‌رسید دورانت یه روزی تموم میشه پول زیادی از خودشون خبر نداشتن ایشالا اینقدر وارد بشه ماهی یبار گیرشن بیاد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۰۸:۴۷

شما چرا شاکی هستی از راننده آقای خان؟ تو خان کجایی؟ .

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۰۶:۱۵

این کار ها به دلیل لدم وجود زیرساخت مناسب و به دلیل غیر متخصص بودن برخی از مسعولین نتیجه بر عکس میده و به سود کشور نیست اگه واقعا دلشون به حال مردم و مملکت میسوخت قطعات اصلز و ارزون قیمت رو وارد میکردند جاده ها رو استاندارد درست میکردن جلو نوسان روز به روز لاستیک و لوازم یدکی رو میگرفتن و در نهایت کامیون و کامیونت های فرسوده و مستحلک رو رده خارج و به تعداد همان کامیون نو جایگزین میکردند ...از الان تا چهار ماه دیگه بازار کار کامیون داران خراب.. مشکلات آنها چند برابر.. لوازم یدکی و لاستیک گران و کم یاب ..جاده ها شلوغ..پمپ بنزین ها شلوغ و وضع حمل و نقل کشور به مراتب بدتر خواهد شد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۰۸:۲۰

.همون اروپایی دست دومشون بهتر از این چینی‌های یکی دو سالی که‌ لاششون در میاد هست.کرایه کم،بار کم،تولید زیاد..

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۱۹:۰۴

فقط تولید کردید همین!!! آیا فکر کار واسه کامیون ها بودید؟؟؟ آیا فکر اسقاط بودید!!! آیا فکر کیفیت بودید!!! آیا فکر خدمات بودید!!! الان اونای که خریدن، اونم با قیمت بالا و قسط بستن به مشکل خوردن هیچوقت فکر مردم نبودید و فقط فکر منافع خودتون بودید و ای کاش دلسوزی داشتیم تو این مملکت و کسی بود که با هدف و دلیل و منطق ی کاری یل تولیدی رو شروع می‌کرد که بعدش مشکل ایجاد نشود. ما که کامیون دار قدیمی هستیم از این شغل خسته و نا امید شدیم